بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
افزایش دامنه نوسان تا پایان سال دور از انتظار
رئیس سازمان بورس گفت: افزایش تدریجی دامنه نوسان در دستور کار سازمان بورس است، اما بعید به نظر می‌رسد که تا پایان امسال برای افزایش مجدد دامنه نوسان به جمع‌بندی برسیم.
کد خبر : ۲۶۷۹۳۳

افزایش دامنه نوسان تا پایان سال دور از انتظار

به گزارش بورس نیوز، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس درباره آخرین تصمیمات برای افزایش یک درصدی دامنه نوسان به صورت فصلی، اظهار کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده قرار بر این بود تا دامنه نوسان بر اساس نتایجی که از سوی شرکت‌ها می‌شود به صورت تدریجی افزایش یابد.

وی افزود: روند افزایشی دامنه نوسان ادامه‌دار خواهد بود، اما به این صورت نیست که اعلام کنیم به طور حتم دامنه نوسان تا پایان سال افزایش می‌یابد؛ ضروری است در کنار این اقدام، فعالیت‌های دیگری نیز صورت گیرد تا کارایی این تغییر افزایش و از چالش‌های احتمالی آن کاسته شود.

عشقی با تاکید بر اینکه افزایش دامنه نوسان به صورت دائم ادامه‌دار خواهد بود، تاکید کرد: در گزارش اخیری که از سوی شرکت‌های بورسی ارائه شد، پیشنهاد این بود که طبقه‌بندی بازار‌ها مورد اصلاح قرار بگیرد و دامنه نوسان به صورت هم‌زمان تغییر کند.

رییس سازمان بورس اعلام کرد که اکنون منتظر پیشنهاد نهایی شرکت بورس و فرابورس هستیم و پس از آن دوباره در این زمینه تصمیماتی را اتخاذ می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بحث مربوط به دامنه نوسان موضوعی کارشناسی شده و جزو مسایل بسیار مهم تلقی می‌شود، ادامه داد: باید به طور حتم گزارش شرکت‌های بورسی دریافت شود و پس از آن طبق پیشنهاد آن‌ها در هیات مدیره سازمان تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

عشقی بیان کرد: با توجه به مهم بودن مساله دامنه نوسان، نمی‌توان گفت که افزایش به طور حتم به صورت فصلی انجام می‌شود و نباید اعلام کرد که، چون یک فصل به پایان رسیده است حتماً باید اقدام به افزایش دامنه نوسان کنیم.

رییس سازمان بورس ادامه داد: اکنون صحبت‌های مطرح شده مبنی بر افزایش حتمی یک درصدی دامنه نوسان نیست، بلکه ممکن است چنین تصمیمی اتخاذ شود که در مرحله بعد دامنه نوسان در برخی از بازار‌ها ۲ درصد افزایش یابد این موضوع وابسته به پیشنهاد بورس و فرابورس و گزارش کارشناسی آن‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: روند افزایش دامنه نوسان منتفی نشده است و حتی در این زمینه نمی‌توان اعلام کرد که دامنه نوسان را تا سقف ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

عشقی درخصوص افزایش دامنه نوسان در روز‌های پایانی سال جاری گفت: افزایش تدریجی دامنه نوسان در دستور کار سازمان بورس است، اما بعید به نظر می‌رسد که تا پایان امسال برای افزایش مجدد دامنه نوسان به جمع‌بندی برسیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر