بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
رئیس سازمان بورس گفت: اکنون در حال آماده کردن یک سامانه برای تعیین تکلیف وضعیت وراث سهام عدالت هستیم که به محض آماده شدن زیرساخت فنی آن، اعلام خواهیم کرد تا وراث از طریق این سامانه پیگیر سهام عدالت متوفیان خود باشند.
کد خبر : ۲۶۷۹۸۹

سامانه تعیین تکلیف وراث سهام عدالت آماده می شود

به گزارش بورس نیوز، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس درخصوص آخرین وضعیت تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت اظهار کرد: تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت دارای مصوبه مجلس بوده و اکنون سازمان خصوصی‌سازی درصدد تعیین مصادیق آن قرار گرفته است.

وی افزود: به محض مشخص شدن لیست افراد واجد شرایط، سازمان بورس آن را بررسی و در اختیار شرکت سپرده‌گذاری قرار می‌دهد.

به گفته عشقی، سازمان بورس در مرحله شناسایی افراد برخوردار از سهام عدالت هیچ‌گونه دخالتی ندارد.

رییس سازمان بورس در ادامه به اقدامات انجام شده برای انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث تاکید و بیان کرد: با توجه به گستردگی این موضوع، طبق آمار مشخص شده که بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از افراد فوت شده دارای سهام عدالت بودند که با توجه به بالا بودن تعداد افراد وراث امکان انجام تعیین تکلیف سهام متوفیان به صورت دستی، کاغذی و مراجعه حضوری وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد اکنون در حال آماده کردن یک سامانه برای تعیین تکلیف وضعیت وراث سهام عدالت هستیم که به محض آماده شدن زیرساخت فنی آن اعلام خواهیم کرد تا وراث از طریق این سامانه پیگیر سهام عدالت متوفیان خود باشند.

رئیس سازمان بورس توضیح داد: از ابتدا برای به سرانجام رساندن سهام عدالت وراث با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو بودیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که انجام این اقدام با ساختار مدنظر امکان‌پذیر نیست؛ در این زمینه پیش‌بینی‌ها این‌گونه بود که انجام آن با مخاطرات زیادی همراه خواهد شد و ممکن است مشکلاتی را در عمل ایجاد کند.

عشقی گفت: آن ساختار عوض شد و امیدواریم که هر چه زودتر این سامانه به نتیجه برسد و سهام عدالت وراث را در شرکت سپرده‌گذاری به صورت الکترونیکی با مشارکت شرکت‌های کارگزاری، نهاد‌های مالی و دفاتر قضایی به نتیجه برسانیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مجوز واگذاری سهام شرکت های دولتی به مشمولان سهام عدالت
در بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲؛

مجوز واگذاری سهام شرکت های دولتی به مشمولان سهام عدالت

ارسال نظر