بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲
همایش هم افزایی و همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و همچنین آیین افتتاح مرکز نوآوری رادیناس ۱۵ اسفند ماه در سالن اجتماعات سازمان کشتیرانی تهران با حضور، روح ا... دهقانی معاون علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، صولت مرتضوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، ابراهیم بازیان مدیرعامل هلدینگ شستا، امیر حسین نادری مدیرعامل هلدینگ صدر تامین و دیگر مدیران عامل هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه شستا برگزار شد.
کد خبر : ۲۶۸۰۷۱

امضای تفاهم نامه همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و شستا

به گزارش بورس نیوز، همایش هم افزایی و همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و همچنین آیین افتتاح مرکز نوآوری رادیناس ۱۵ اسفند ماه در سالن اجتماعات سازمان کشتیرانی تهران با حضور، روح ا... دهقانی معاون علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، صولت مرتضوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، ابراهیم بازیان مدیرعامل هلدینگ شستا، امیر حسین نادری مدیرعامل هلدینگ صدر تامین و دیگر مدیران عامل هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه شستا برگزار شد.

در این همایش تفاهم نامه همکاری و هم افزایی بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی شستا امضا و مبادله شد و از مرکز نوآوری رادیانس رونمایی گردید.

ابراهیم بازیان، مدیرعامل شستا در این همایش با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ با عنوان سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، گفت: در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری بر تولید ملی به عنوان اصلی مهم و اثرگذار در کشور تاکید کرده اند و اقتصاد دانش بنیان را ستون فقرات اقتصاد مقاومتی دانسته اند و لذا هلدینگ شستا توجه به فعالیت‌های دانش بنیان را به عنوان اولویت اصلی دنبال می‌کند.

وی افزود: هلدینگ شستا در بخش تولید به میزان ۸۰ درصد و بخش خدمات به میزان ۲۰ درصد فعالیت می‌کند ودر حال حاضربا ۱۵۶ شرکت فعال کنترلی و ۱۰۰ شرکت غیر مدیریتی در اقتصاد کشور کار می‌کند.

مدیرعامل شستا با اشاره به اینکه این هلدنیگ ۱۱ درصد بازار سرمایه را دارد و در ۱۷ صنعت و رشته صنعتی در قالب ۹ هلدینگ کار می‌کند افزود: در حال حاضر یک درصد GDP کشور به شستا اختصاص دارد و این هلدینگ در یازده ماهه سال جاری ۹۱ درصد بودجه خود را محقق کرده ودر این زمینه نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد رشد داشته است.

وی افزود: این مجموعه، رویکرد دانش بنیان را مد نظر دارد ودر این راستا بر تحول تکنولوژیک تاکید نموده و دستاورد‌های مهمی از جمله رشد اقتصادی در بعد ملی را حاصل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: هلدینگ شستا باید به دنبال افزایش سهم خود در تولید و خدمات و همچنین تولید ناخالص ملی باشد. در این راستا برنامه داریم بودجه تحقیق و توسعه خود را نسبت به میزان درآمد افزایش دهیم.

بازیان گفت: این جلسه با هدف یادآوری این موضوع مهم برگزار شده که باید به اقتصاددانش بنیان در تمام راهبرد‌ها توجه داشته باشیم تا در نهایت بتوانیم در مسیر رشد اقتصادی کشور گام برداریم.

شایان ذکر است در این همایش از مرکز نوآوری رادیانس رونمایی شد. این مرکز نوآوری با هدف بکارگیری دانش و فناوری در حل چالش‌ها و مسائل شرکت‌های صنعتی و تولیدی و همچنین تامین مالی با استفاده از ابزار‌های نوین برای طرح‌های دانش بنیان ایجاد شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر