بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
نایب رئیس سندیکای مواد موثره دارویی کشور از خودکفایی ایران در تولید ماده موثر اسیتامینوفن در صنعت دارویی خبر داد.
کد خبر : ۲۶۸۱۱۰

تولید ماده موثر استامینوفن در کشور

به گزارش بورس نیوز، سیدمحمدرضا موسوی،  نایب رئیس سندیکای مواد موثره دارویی کشور اظهار کرد: برای نخستین بار خط تولید ماده موثر استامینوفن توسط محققان ایرانی راه‌اندازی شد.

وی افزود: ساخت مواد موثر استامینوفن بر اساس دانش بومی بوده و تجهیزات خط تولید آن نیز در کشور مهیا شده است و در بحث زنجیره تهیه این ماده دارویی به شکل قرص و شربت خودکفا شده‌ایم.

وی بیان کرد: در زمینه تولید استامینوفن از ۲ سال پیش در دوران کرونایی که به شدت مصرف قرص و شربت افزایش یافته بود، خودکفا شده بودیم، اما ماده موثر استامینوفن از چین و هند وارد می‌شد که خوشبختانه به همت محققان ایرانی و با همراهی سازمان غذا و دارو و شرکت‌های دانش بنیان، این ماده را در کشور تولید می‌کنیم.

موسوی ادمه داد: دستیابی به این خودکفایی با به دست آوردن دانش فنی پس از ۳۰ ماه تلاش انجام شد و بیش از ۱۰ میلیون دلار برای تولید آن سرمایه گذاری شده است در همین راستا به طور رسمی بهره برداری از خط تولید آن با حضور مسئولان کشوری و سازمان غذا و دارو، ۱۷ اسفند در شازند اراک افتتاح می‌شود.

به گفته وی، ماده موثر تولید شده، ۹۰ درصد برای استامینوفن و ۹ درصد در صنایع دیگر کاربرد دارد و با خودکفایی در تولید آن می‌توان نیاز‌های کشور را برطرف کرد و آغازی برای تولید دیگر مواد موثر دارو‌ها خواهد بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کاهش ۳ درصدی سود عملیاتی
در دوره ۱۲ ماهه سال گذشته رقم خورد؛

کاهش ۳ درصدی سود عملیاتی "دامین"

ارسال نظر