بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امیدواریم این همراهی دولت و بخش خصوصی تداوم داشته باشد، زیرا برای انتخابات، اقدامات گسترده‌ای انجام شد که امیدواریم سرآغاز یک تحول جدید باشد تا اتاق‌ها با یکدیگر و در همکاری با حاکمیت به اعتلای اقتصاد کشور کمک کنیم.
کد خبر : ۲۶۸۱۸۰
نویسنده :
مینا علیزاده

تعامل دولت با اتاق‌ های بازرگانی ادامه دارد

به گزارش بورس نیوز، سید رضا فاطمی امین، وزیر صمت با بیان اینکه بزرگترین ثروت یک کشور سازمان‌های آن هستند، اظهار کرد: تشکل‌ها و سازمان‌ها فعالیت‌های اصلی را انجام می‌دهند. حاکمیت می‌تواند اهداف مشترک را ترسیم و زیرساخت را فراهم کند و با ایجاد تسهیل گری و انجام نظارت به ایجاد سازمان‌های قوی کمک کند.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم همدلی و تعامل با اتاق‌های بازرگانی برقرار شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم این همراهی دولت و بخش خصوصی تداوم داشته باشد، زیرا برای انتخابات، اقدامات گسترده‌ای انجام شد که امیدواریم سرآغاز یک تحول جدید باشد تا اتاق‌ها با یکدیگر و در همکاری با حاکمیت به اعتلای اقتصاد کشور کمک کنیم.

فاطمی امین با تاکید بر اینکه آمار کلان گویای اقدامات خوب و حرکت به سمت رشد است، خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار، شاهد رشد ۵ درصدی صنعت در ۹ ماهه امسال بودیم و رشد بخش معدن هم پس از چند سال، مثبت شده است.

وی با بیان اینکه صادرات در سال جاری ۱۷.۷ درصد رشد ارزشی را تجربه کرده است، گفت: در بخش واردات ۱۶.۹ درصد رشد داشتیم که بخش عمده آن مربوط به کالا‌های واسطه‌ای و سرمایه‌ای می‌شود.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه صادرات افزایش داشته است، اظهار داشت: در سال جاری ۱۶ درصد واردات کالا‌های واسطه‌ای و ۵۱ درصد کالای سرمایه‌ای رشد داشته در حالی که واردات محصولات مصرفی ۸ درصد کاش را تجربه کرده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر