بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
مراسم تجلیل از سفیران شرکت تپسی؛

سفیران "تپسی" سهامدار شدند

سفیران
مدیرعامل شرکت تپسی گفت: همکاران درحال انجام مراحلی هستند که پروسه سجام گرفتن برای سفیران ما راحت‌تر شود. اگر این کار انجام شود سهام گرفتن سفیران ما راحت‌تر صورت می‌گیرد.
کد خبر : ۲۶۸۲۴۳

مراحل سجامی شدن سفیران در حال انجام است/ سهامدار شدن ویژگی منحصر به فرد

به گزارش بورس نیوز، میلاد منشی پور، مدیرعامل شرکت تپسی درخصوص سبدگرانی و قیمت گذاری دستوری این شرکت اظهار کرد: از روزی که وارد بازار سرمایه شدیم؛ از جلسه اول مساله‌ای که دائم تکرار می‌کردیم این بود که اگر ما بورسی شویم می‌توانیم دو دسته از ذینفعان را سهامدار شرکت کنیم. چون بدون این دو دسته شرکتی به نام تپسی وجود نداشت. یکی پرسنل و مدیران و دسته دیگر سفیران هستند.

وی افزود: بدون این دو دسته اصلا تپسی وجود ندارد. یکی از دلایل ما از بورسی شدن این بود که از سازوکار‌های بورسی بتوانیم استفاده کنیم. وقتی وارد بازار سرمایه شدیم اجازه خرید و فروش فقط به سهامداران حرفه‌ای داده شد. اما امروز این منع برداشته شد و ما توانستیم سفیران خوب خود را سهامدار کنیم.

منشی پور ادامه داد: تعداد سهامداران تپسی شاید خیلی بزرگ نباشد، اما امیدواریم هرچه جلوتر برویم سفیران بیشتری سهامدار تپسی شوند.

مدیرعامل شرکت تپسی درباره بازارگردان این شرکت خاطرنشان کرد: بازارگردان کیان مسئولیت بازارگردانی تپسی را به عهده دارد. در بحث تعداد شهر‌ها و سهم بازار سال گذشته در ۱۶ مرکز استان فعالیت کردیم، اما در حال حاضر در ۳۳ شهر فعال هستیم. همه شهر‌ها به ترتیب فازبندی در حال رشد هستند. در طول ماه‌های آینده و سال بعد نیز این اتفاق خواهد افتاد.

وی عنوان کرد: قیمت گذاری دستوری هنوز تاثیری بر تپسی نداشته است. دستورالعمل نظارتی بر تاکسی‌های آنلاین در سال ۹۷ مصوب شد و عملا تصویب کرد که قیمت گذاری باتوجه به اینکه عرضه و تقاضا دست شرکت‌ها، دولت و شورای شهر نیست و از تکنولوژی بهره می‌برد که در آن عرضه و تقاضا تعیین می‌کند که قیمت سفر‌ها مشخص شود. آنجا مصوب شد که قیمت گذاری را الگوریتم‌های عرضه و تقاضا تعیین می‌کنند.

منشی پور بیان کرد: ما همیشه به عنوان شرکت تحت فشار هستیم. از سمت مسافر که چرا قیمت‌ها بالاست و از طرف سفیران که چرا قیمت‌ها پایین است. هر دو طرف درست می‌گویند. سفیران هم باتوجه به استهلاک ماشین و... حق دارند. برای مسافران که قیمت‌ها بالاست. این یعنی اینکه اقتصاد کشور دچار مشکل است. فعلا همین عرضه و تقاضاست که قیمت را در طول سفر تعیین می‌کند. هر صنعتی که وارد قیمت گذاری شده، طرفین آن دچار ضرر شدند.

مدیرعامل شرکت تپسی درباره فروش سهام این شرکت توضیح داد: اگر تصمیم به فروش سهام بگیرید می‌توانید هرلحظه بخواهید این کار را انجام دهید. اما در لحظه ما پیشنهاد نمی‌کنیم که سهم را بفروشید. می‌توانید از تپسی بروید، اما سهامش را نگهدارید. یکی از ایده‌هایی که در طرح‌ها وجود دارد، این است که هر چقدر همکاری بیشتر و تعداد سفر‌ها بیشتر باشد سهام بیشتری به سفیران تعلق می‌گیرد.

مراحل سجامی شدن سفیران در حال انجام است/سهامدار شدن ویژگی منحصر به فرد

منشی پور درباره تخصیص تعداد سهام به سفیران عنوان کرد: سهام سفیران که به آن‌ها تعلق گرفته نشانه قدردانی تپسی بوده است. پس این سهام متعلق به شماست و قیمت آن به تناسب بازار تغییر می‌کند. ما پیش بینی می‌کنیم در ماه‌های آینده برای بازار سرمایه اتفاقات خوبی رخ دهد.

وی افزود: عملکرد آتی شما روی سهمی که الان به شما تعلق گرفته تاثیری ندارد. اما عملا گروه اولی هستید که این سهم را گرفتید. در اردیبهشت برای کلیه ناوگان و رانندگان بستگی به عملکرد و تعداد سفرهایشان سهام جدید به آن‌ها تعلق می‌گیرد. شما پیشکسوتان هستید. سهامداران بعدی از اردیبهشت وارد می‌شوند.

مدیرعمل شرکت تپسی درخصوص خرید سهام ادامه داد: اگر کسی کد سجام داشته باشد می‌تواند سهام تپسی را خریداری کند. برای سهمی که الان به شما تعلق گرفته نیاز به کد سجام نیست. اما اگر بخواهید روی این سهم سرمایه گذاری کنید باید از طریق کارگزاری اقدام کنید. همکاران درحال انجام مراحلی هستند که پروسه سجام گرفتن برای سفیران ما راحت‌تر شود. اگر این کار انجام شود سهام گرفتن سفیران ما راحت‌تر صورت می‌گیرد.

در ادامه این نشست، احسان نصر، معاون عملیات شرکت تپسی درباره سهام تپسی خاطرنشان کرد: همه شما سفیران قدیمی شرکت تپسی هستید و به نمایندگی از بقیه سفیران اینجا حضور دارید.

وی افزود: حدود ۳ سال پیش جایی که تصمیم گیری شد تپسی وارد بورس شود راه سخت و غیرممکنی بود. برای اولین بار یک شرکت تکنولوژی با دارایی‌های نامشهود برخلاف آن چه در بازار سرمایه وجود داشت، وارد این مسیر شد. از روز اول یکی از مسائلی که مطالبات جدی ما بود که پس از بورسی شدن سفیران ما سهامدار تپسی شوند. تصمیم ما این بود که اگر شرکت بورسی شود و کسانی که نقشی در عملکرد آن شرکت داشتند بتوانند حق مالکیت را داشته باشند. سهامداران یک شرکت به عنوان اعضای مجمع هستند که در تصمیم گیری‌های شرکت تاثیرگذار خواهند بود.

نصر بیان کرد: در مراحل اول این مساله محقق نشد. اول فقط سهامداران حرفه‌ای اجازه خرید و فروش سهام را داشتند. به تازگی این محدودیت برداشته شد و طرحی که در ذهن ما بود یعنی پروژه سهامدار کردن سفیران تپسی را کلید زدیم و اجرایی کردیم. سپس اولویت را برای سفیران قدیمی و پرکار یعنی کسانی که بالای ۵ سال حضور داشتند را انجام دادیم. باعث افتخار است که این افراد در تپسی حضور دارند. یکسری طرح‌های تشویقی و... داشتیم. مدل جدید، طرح عیدی که در اسفندماه فعال شد و در هفته آینده پرداختی‌های آن انجام خواهد شد، نیز اجرا شد.

مدیرعملیات شرکت تپسی خاطرنشان کرد: مهمتر از آن طرح سهامدار شدن است که ویژگی منحصر به فرد تپسی است و می‌تواند در اختیار سفیران تپسی قرار بگیرد. به شما تبریک می‌گویم که شما اولین گروه سفیران سهامدار تپسی هستید. امروز گواهی اعطای ۲ هزار سهم تپسی به ازای هر نفر از شما را تقدیم می‌کنیم. ارزش امروز این تعداد سهم روی تابلوی فرابورس حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: شما به عنوان یک سرمایه گذاری بلندمدت به این سهام نگاه کنید. در فصل بهار و در اردیبهشت می‌توانید بر حسب فعالیت سهام خود را افزایش دهید. شما می‌توانید با فعالیت بیشتر در تپسی علاوه بر طرح‌های تشویقی، درآمد و ... سهام خود را افزایش دهید.

مراحل سجامی شدن سفیران در حال انجام است/ سهامدار شدن ویژگی منحصر به فرد

نصر توضیح داد: اگر اخبار را دنبال کرده باشید ارزش امروز تپسی حدود ۲ هزار میلیارد تومان است. روزی که تپسی کار خود را شروع کرد اگر جایی ادعا می‌کردیم که در شرکت تپسی ۱۰۰ میلیارد تومان داریم کسی شاید جدی نمی‌گرفت. اما امروز صرفا این، یک ادعا نیست. به اعتبار نهاد‌های مالی رسمی کشور که مهمترین آن فرابورس است این عدد تایید شده است. از روزی که وارد بورس شدیم تقریبا صد در صد در شاخص عملکردی رشد داشتیم. حتما ارزش این سهام که به شما تقدیم می‌شود روز به روز بیشتر می‌شود. نکته جذاب این است که نقش شما روی هر چه بیشتر شدن ارزش شرکت نقش کلیدی است. سرمایه اصلی تاکسی آنلاین یکی تکنولوژی است که دارد استفاده می‌کند و دیگری سفیران آن هستند. امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور بخش قابل توجهی از ترکیب سهامداری شرکت تپسی را سفیران شرکت تشکیل دهند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر