بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳
افزایش قیمت نفت با پیش بینی اوپک از افزایش تقاضا
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۸۷ سنت معادل ۱.۱۲ درصد افزایش به ۷۸ دلار و ۳۲ سنت رسید.
کد خبر : ۲۶۸۳۳۳

افزایش قیمت نفت با پیش بینی اوپک از افزایش تقاضا

به گزارش بورس نیوز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز چهارشنبه افزایش یافت. دورنمای مثبت اوپک در مورد تقاضا در چین دیدگاه بدبینانه سرمایه‌گذاران در بحبوحه بحران بانکی اخیر در آمریکا را جبران کرده‌است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۸۷ سنت معادل ۱.۱۲ درصد افزایش به ۷۸ دلار و ۳۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۹۳ سنت معادل ۱.۳۰ درصد افزایش ۷۲ دلار و ۲۶ سنت معامله می‌شود.

پیش‌بینی اوپک از افزایش تقاضا برای نفت در چین از قیمت نفت حمایت کرده‌است. اما سرمایه‌گذاران هنوز نگران گسترش بحران مالی آمریکا پس‌از ورشکستگی بانک‌های بزرگ این کشور هستند و مطمئن نیستند نفت آمریکا بتواند بالاتر از ۷۰ دلار در هر بشکه باقی بماند.

 سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در روز سه‌شنبه پیش‌بینی خود از رشد تقاضای نفت در چین در سال جاری میلادی را به‌خاطر برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی در این کشور بالا برد. اوپک اعلام کرد تقاضای جهانی برای نفت ثابت می‌ماند.

 ورشکستگی بانک‌های سیلیکون ولی و سیگنیچر نگرانی درمورد شرایط سایر بانک‌های آمریکا را در نتیجه افزایش شدید نرخ بهره فدرال رزرو این کشور طی سال گذشته بالا برده است و این تردید وجود دارد که آیا بانک مرکزی آمریکا از شدت سیاست‌های سخت‌گیرانه پولی خود می‌کاهد.

 گزارش اطلاعات تورم آمریکا که در روز سه‌شنبه منتشر شد مطابق با انتظار تحلیلگران بود. بنابراین پیش‌بینی می‌شود فدرال رزرو در اجلاس آینده از میزان افزایش نرخ بهره کم کند.

 دراین‌میان، طبق گزارش مؤسسه نفت آمریکا، ذخایر نفت خام این کشور 1.2 میلیون بشکه در هفته منتهی به دهم مارس افزایش یافته، اما ذخایر سوخت این کشور پایین آمده‌است.

 از نظر عرضه، عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان در روز سه‌شنبه گفت ائتلاف اوپک پلاس به قرارداد کاهش تولید خود که در ماه اکتبر بسته شده تا پایان سال جاری میلادی پای‌بند خواهد بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر