بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
هشدار موسسه تحقیقات اقتصادی ایفو؛

آلمان راه گریز از رکود را ندارد

آلمان راه گریز از رکود را ندارد
موسسه تحقیقات اقتصادی ایفو هشدار داد که امسال آلمان به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد منطقه یورو، گریزی از رکود نخواهد داشت.
کد خبر : ۲۶۸۴۳۶

آلمان راه گریز از رکود را ندارد

به گزارش بورس نیوز، موسسه تحقیقات اقتصادی ایفو هشدار داد که امسال آلمان به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد منطقه یورو، گریزی از رکود نخواهد داشت. موسسه تحقیقات اقتصادی ایفو گزارش داد که آلمان با رکود زمستانی روبرو است در حالی که این اقتصاد با وجود تشدید بحران هزینه زندگی به کوچک شدن ادامه داده است.

این گزارش نشان داد که انتظار می‌رود در سه ماهه اول، تولید ناخالص داخلی (GDP)، ۰.۲ درصد کاهش یابد. این اقتصاد در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ نسبت به سه ماه قبل ۰.۴ درصد کاهش یافته است. رکود به عنوان دو انقباض متوالی تعریف می‌شود. موسسه تحقیقات اقتصادی ایفو پیش بینی کرد که تولید اقتصادی در سال ۲۰۲۳ تقریباً در همان سطح سال قبل و به میزان ۰.۱ درصد کاهش یابد.

پس از کاهش ۰.۲ درصدی در تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول، این اقتصاد در دوره بعدی بهبود خواهد یافت. تیمو وولمرشاوزر، محقق اقتصادی موسسه ایفو گفت: حداکثر از اواسط سال، افزایش دستمزد‌های واقعی از اقتصاد داخلی آلمان حمایت خواهد کرد. به گفته موسسه ایفو، در حال حاضر نرخ تورم بالا از طریق کاهش قدرت خرید و افزایش قابل توجه هزینه‌های تامین مالی بر هزینه‌های مصرف کننده و فعالیت‌های ساخت و ساز تاثیر می‌گذارد. در عین حال، فعالیت‌های صنعتی به دلیل کاهش محدودیت‌های عرضه محصولات واسطه‌ای و کاهش شدید قیمت انرژی در حال بهبود است.

نرخ تورم در سال ۲۰۲۳ به طور متوسط ۶.۲ درصد کمتر از یک سال قبل خواهد بود. این موسسه نوشت انتظار نمی‌رود تا سال آینده این نرخ تا ۲.۲ درصد کاهش یابد. ولمرشاوزر مدعی شد: ما به اوج تورم رسیده‌ایم، اما اشاره کرد که افزایش شدید دستمزدها، فشار قیمتی جدیدی ایجاد می‌کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سازمان توسعه صنعتی ملل متحد اعلام کرد؛

رتبه ۵۵ ایران در شاخص عملکرد رقابت صنعتی

ارسال نظر