بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
دو عامل تاثیرگذار برای سال ۱۴۰۲ را بشناسید
چشم انداز سال ۱۴۰۲ بورس فقط و فقط به دو عامل دلار و تحولات سیاسی ارتباط پیدا می‌کند به شکلی که در سال ۱۴۰۱ شاهد بودیم و فقط مقاطعی که دلار رشد کرد با یک وقفه زمانی شاهد رشد بازار بودیم.
کد خبر : ۲۶۸۴۶۱

دو عامل تاثیرگذار برای سال ۱۴۰۲ را بشناسید

بورس نیوز:

چشم انداز سال ۱۴۰۲ بورس فقط و فقط به دو عامل دلار و تحولات سیاسی ارتباط پیدا می‌کند به شکلی که در سال ۱۴۰۱ شاهد بودیم و فقط مقاطعی که دلار رشد کرد با یک وقفه زمانی شاهد رشد بازار بودیم. از همین رو چنانچه که کاهش ریسک سیاست خارجی و سکون یا رشددلار را شاهد باشیم بازاری با شیب ملایم صعودی خواهیم داشت و یا اگر باز هم رشد دلار به دلایل ریسک سیاسی را شاهد باشیم بازار توان رشد خواهد داشت چراکه در حال حاضر هم به جز معدود سهامی که هنوز آزاد سازی قیمت مانند صنعت خودرو آن هم فقط ایران خودرو و سایپا و همچنین صنعت سیمان که توان افزایش نرخ را دارند سایر سهام حداکثر به میزان سود تقسیمی مجامع رشد خواهند کرد و برای همین بازار را با شرایطی که عرض کردم صعودی با شیب ملایم خواهیم داشت؛ لذا سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی که دارای طرح توسعه و امکان افزایش قیمت با خارج شدن از شمول قیمت‌گذاری را دارند و در حال حاضر نسبت قیمت به درآمد کمتری را در صنعت خودشان دارند بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری می‌باشند.

سعید ذوالفقاری

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
آرامش مقطعی دلار به نفع بازار سرمایه است
رامین خدابنده، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز؛

آرامش مقطعی دلار به نفع بازار سرمایه است

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
شما چه خبرنگار یا خبرگزاری هستین که از حق مردم دفاع نمیکنین؟ شاخص به قله قبلش رسید ولی سهام ما هنوز در 70 - 80درصد ضرر از اصل سرمایه در 3 سال اخیر هست حالا تورم هزاردرصدی بکنار.
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
نمادهای بکاب' صبا- قنیشا-قشکر- زندگان- انرژی ۳ و خکرمان و چند نماد دیگه سرمایه جزئی ما را به باد دادند. اینها را لطفا بالا ببرید. تصمیمات لازم در جهت پرداخت مابه التفاوت به سهامداران پالایش و شپنا و شتران و بقیه نمادها از بابت مغبون شدن به حساب سهامداران اعمال گردد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
در مورخ ۲۱ آذر وساپا ۶۰۰ و شاخص کل ۱۴۰۰
در مورخ ۱۳ فروردین وساپا ۶۰۰ و شاخص کل ۲۰۸۰
شاخص ۵۰ درررررصد رشد کرده وساپا هنوز ۶۰۰ تومنه
زیباست. یه سهم اسم ببرین که تو این رشد ۵۰ درصدی شاخص رشد نکرده ب . مدیرعامل سلیچااشه؟
لعنت بر هیات مدیره فشل وساپا و مدیرعامل ابله سایپا که اینارو گذاشته اونجا..سال 99 قیمتش 2600 تومن بوده.