بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
دریافت شماره شبا بانک رفاه
شماره شبا یا شناسه بانکی ایران یک شماره حساب یونیک و استاندارد است که در کنار شماره حساب اصلی بانک شما قرار می‌گیرد و کاربرد آن در نقل و انتقالات مالی بانکی، بین بانکی و بین المللی است.
کد خبر : ۲۶۸۴۶۳

اگر از مشتری‌های جدید بانک رفاه هستید که کارت بانکی شما به تازگی صادر گردیده احتمالا شماره شبا بانک رفاه بر روی کارت شما درج شده است. اما اگر این کد ۲۴ رقمی بر روی کارت شما نبود با ما همراه باشید تا در ادامه نحوه دریافت شماره شبا بانک رفاه را با هم بررسی کنیم.

 

دریافت شماره شبا بانک رفاه

مروری مختصر بر معرفی، کاربرد و مزایای استفاده از شماره شبا

شماره شبا یک کد ۲۴ رقمی است و با دو حرف IR در ابتدای آن که نشان دهنده کشور ایران است، مجموعا ۲۶ کاراکتر را تشکیل می‌دهد. این ۲۴ رقم تابعی از شماره حساب و شماره کارت بانکی صاحب حساب است و می‌توان با کمی محاسبات با شماره کارت و شماره حساب، کد شبا را حدس زد.

شماره شبا چه زمانی استفاده می‌شود؟

همانطور که قبلا گفته شد کاربرد شماره شبا در نقل و انتقالات مالی است. این روز‌ها به دلیل قابلیت انتقال پول بیشتر به وسیله فرآیند‌های "ساتنا" و "پایا"، سادگی استفاده در انتقال‌های الکترونیکی، عدم نیاز به مراجعه حضوری به بانک و مطمئن بودن کاربرد شماره شبا مورد توجه همه کاربران قرار گرفته است.

شماره شبا به دلیل یونیک و استاندارد بودن بسیار مطمئن و دقیق است و احتمال بروز خطا در آن بسیار کم است. کاربر می‌تواند با خیال راحت عمل دریافت و انتقال وجه را در همه بانک‌های تحت نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی انجام دهد و به محض به وجود آمدن مشکل یا خطا، عمل انتقال قطع می‌گردد و متصدی و سیستم بانک از آن با خبر می‌شود.

 

کاربرد دیگر شماره شبا در نقل و انتقالات بین المللی است. در اکثر کشور‌ها شماره شبا به عنوان شماره استاندارد بانکی و بین المللی است و مبادلات بین المللی از طریق آن میسر می‌گردد. در ایران هم هدف اولیه برای پیوستن به این استاندارد، امکانات بین المللی آن بود تا کاربران ایرانی بتوانند در انتقالات و مبادلات خارجی شرکت کنند. اما متاسفانه به دلیل وجود تحریم‌ها هنوز این امکان برای کاربران ایرانی میسر نیست.

 

مراحل دریافت شماره شبا بانک رفاه

اگر می‌خواهید شماره شبا دریافت کنید خیالتون راحت باشه که اصلا پروسه پیچیده‌ای در کار نیست و از طریق ده‌ها روش می‌توانید برای دریافت شماره شبا اقدام کنید که در ادامه ما چندین روش رایج را برای این امر توضیح می‌دهیم.

روش مراجعه حضوری به بانک 

در این روش فقط کافیه که شخص از محیط منزل و محل کار خودش خارج بشه و پس از صرف وقت و هزینه خودش رو به بانک برسونه و پس از صرف کلی وقت و منتظر نشستن در صف بانک و سرو کله زدن با بقیه و قرار گرفتن در خطر بیماری کرونا شماره شبا بانک رفاه خودش رو از متصدی این بانک دریافت کنه. خب این روش خیلی هم سخت نیست و کاربر فقط کلی هزینه و وقت صرف می‌کنه و تو خطر بیماری قرار می‌گیره! واقعا چیزی با ارزش‌تر از سلامتی و وقت هست که بخاین با رفتن به بانک یا خودپرداز وقت خود را هدر بدهید یا تو این اوضاع ویروسی سلامتی خود را تهدید کنید؟ قاعدتا خیر پس برید سراغ بقیه روش ها.

 

روش غیر حضوری دریافت شماره شبا بانک رفاه

 

نخستین روش مراجعه به سایت بانک رفاه یا مراجعه به سامانه همراه بانک رفاه است. در این روش میتوان با مراجعه به سایت بانک رفاه و یا سامانه همراه بانک رفاه و وارد کردن شماره حساب در قسمت مربوطه شماره شبا بانک رفاه را دریافت کرد. همچنین می‌توان به وسیله سامانه همراه بانک رفاه و ارسال پیامک یا پیام کوتاه به شماره ۳۰۰۰۶۶ شماره شبا بانک رفاه را دریافت کرد. البته یک مزیت دیگر این روش نسبت به روش حضوری این است که آدم بیشتر با تکنولوژی آشنا میشه و متوجه میشه که توی این دنیای الکترونیکی کاراشو خیلی راحت‌تر و سریع‌تر میتونه انجام بده. در واقع تا وقتی که یکبار دریافت شماره شبا رو در بستر اینترنت انجام دهید، متوجه نمی‌شوید که چقدر این کار راحته. پس اگه تا الان شماره شبا حسابتون رو نگرفتید، همین الان اقدام کنید و مطمئن باشید که شماره شبا خیلی جا‌ها به کارتون میاد.

دریافت شماره شبا بانک رفاه با سایت رده

دومین روش استفاده از سایت رده است. میشه با مراجعه به وبسایت رده و عضویت در اون و وارد شدن به هر یک از قسمت‌های صدور شماره شبا به وسیله شماره حساب یا صدور شماره شبا به وسیله شماره کارت، کد شبا بانک رفاه را دریافت کرد. تنها کافیه که نام بانک خود و شماره حساب یا شماره شبا را وارد کنیم.

دریافت شماره شبا بانک رفاه با سایت شبکه استعلام

استفاده از وبسایت یا اپلیکیشن شبکه استعلام می‌تونه یه روش ساده ومطمئن دیگه برای دریافت شماره شبا بانک رفاه باشه. در این روش کافیه که به وبسایت شبکه استعلام یا اپلیکیشن اون مراجعه کرد و پس از انتخاب نام بانک و وارد کردن شماره حساب یا شماره کارت بانکی، شماره شبا بانک رفاه را دریافت کرد. به این ترتیب دریافت شماره شبا بانک رفاه میتونه یه روش ساده، بی خطر و بدون اتلاف وقت باشه. 

 

دریافت شماره شبا بانک رفاه با سایت آیدی پی

سومین روش استفاده از وبسایت آیدی پی است. آیدی پی یکی دیگه از اون وبسایت‌های مطمئنی است که می‌توان پس از وارد شدن به این سایت و انتخاب نام بانک خود و وارد کردن شماره حساب یا شماره کارت بانکی خود، شماره شبا را دریافت کرد.

جمع بندی

معمولا همه این سایت‌هایی که برای دریافت شماره شبا بانک رفاه معرفی کردیم، یک اپلیکیشن مختص به خود هم دارند که می‌تونید برنامه آن‌ها را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید و خیلی راحت‌تر اموری مثل خرید بسته‌های اینترنت اپراتور‌های مختلف، خرید بسته‌های مکالمه و خدمات بانکی از جمله دریافت شماره شبا، استعلام چک صیاد و... را انجام دهید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر