بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
افزایش ۲ برابری سرمایه گذاری خارجی در دولت سیزدهم
وزیر امور اقتصادی و دارایی از افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در دولت سیزدهم نسبت به دولت گذشته خبر داد.
کد خبر : ۲۶۸۴۷۰

افزایش ۲ برابری سرمایه گذاری خارجی در دولت سیزدهم

به گزارش بورس نیوز، سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد:دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت تاکنون از محل تبصره هجده، ۴۷۰ هزار میلیارد ریال وام برای ایجاد اشتغال پرداخت کرده است که از این میزان اعتبار ۱۳ هزار میلیارد ریال سهم استان گلستان بود و با پرداخت آن برای بیش از ۳ هزار نفر شغل ایجاد شد.

وی افزود: زمانی که دولت را تحویل گرفتیم دولت گذشته ۵۴۰ هزار میلیارد ریال از منابع تنخواه برداشت کرده بود، اما در دولت سیزدهم از روش‌های دیگر کسری بودجه ناشی از تورم را به حداقل رساندیم و از آغاز دولت تا پایان سال گذشته هیچ استخراجی از این منابع نداشتیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات مهم دولت کاهش هفت درصدی نرخ مالیات تولیدکنندگان بود، اما با توجه به این کاهش بر اساس افزایش ۵۰ درصدی مودیان مالیاتی و شناسایی دانه درشت‌های فرار‌های مالیاتی درآمد مالیاتی کشور افزایش یافت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: میزان صادرات از مرز‌های گلستان در دولت سیزدهم ۲۴ درصد افزایش داشته و کل صادرات از این استان ۲۰۷ میلیون دلار به ثبت رسیده است.

خاندوزی یادآور شد: تسریع در صدور مجوز کسب و کار و اشتغال بدون مراجعه درخواست کنندگان و بدون کاغذ بازی با استفاده از درگاه ملی مجوز‌ها باعث شد سال گذشته در کشور ۲۸۰ هزار مجوز صادر شود.

وی با اشاره به این که مردم از نحوه دریافت تسهیلات بانکی مشاغل خرد و بدون ضامن ناراضی بودند، بیان کرد: از اقدامات اساسی در این بخش دسترسی مردم به تسهیلات بانکی ۵۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد ریالی بود که سهم ۱۳.۵ درصد خانوار‌ها را به ۱۶.۵ درصد رساندیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در دولت سیزدهم نسبت به دولت گذشته خبر داد و گفت: میزان سرمایه‌گذاری سال گذشته در این دولت ۲ برابر سال آخر فعالیت دولت قبل بود.

خاندوزی همچنین بیان کرد: در گلستان ۶ پروژه سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش ۲۰۰ میلیون یورو تعریف شده که ۲ مورد آن به نتیجه رسیده و در چهار مورد دیگر با طرفین سرمایه‌گذار در حال مذاکره هستیم.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم بزرگترین واگذاری بنگاه‌های دولتی به صورت شفاف و رقابتی در بورس رقم خورد که یکی از آن‌ها سهام هلدینگ خلیج فارس بود.

وی خاطرنشان کرد: انتشار لیست ابر بدهکاران بانکی از اقدامات کم‌سابقه دولت بود که این اقدام از بخش‌های دولتی آغاز شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تعیین تکلیف انبار‌های بی‌ضابطه و کالا‌های فرسوده اموال تملیکی به ارزش ۲۸۰ هزار میلیارد ریال از اقدامات مهم دیگر دولت و این وزارتخانه بوده که قدیمی‌ترین پرونده تعیین تکلیف شده مربوط به سال ۱۳۵۷ است.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم از جنس مردم با زبان مردم است و با توجه به این که وضع معیشتی را به خوبی می‌داند و خود مشکلات عدیده‌ای دارد، اما به سختی در تلاش است تا حال وضعیت اقتصادی مردم را خوب کند.

خاندوزی اضافه کرد: احیای خلیج گرگان، تامین برق استان با توسعه نیروگاه علی‌آبادکتول که از یک ماه آینده با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون یورویی آغاز خواهد شد، ادامه همکاری بانک توسعه اسلامی در اجرای طرح فاضلاب این استان، حل مشکل پتروشیمی با حضور هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس که به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد، ابلاغ هفته گذشته اساسنامه منطقه آزاد اینچه برون و حل معضل آب این استان که به عنوان گلوگاه‌های فشار بر بخش‌های شهری و روستایی بوده از سوی وزیر مربوطه بخشی از اقداماتی است که در مسیر رشد و توسعه پایدار استان انجام شده و یا در حال انجام است.

وی تصریح کرد: گلستان سرمایه‌های انسانی و مدیران جوان و موفقی دارد که باید این نیرو‌ها به منظور اثرگذاری و نقش آن در توسعه استان در سطوح ملی تقویت شود و بیشتر از گذشته این ظرفیت مورد استفاده قرار بگیرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر