بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
مدیرکل استاندارد ایلام گفت: در یک سال گذشته ۱۹۷ هزار و ۹۶۸ تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است
کد خبر : ۲۶۸۵۰۱
نویسنده :
مینا علیزاده

صادرات ۱۹۷ هزار تن کالای استاندارد به عراق

به گزارش بورس نیوز، مهناز همتی، مدیرکل استاندارد ایلام با اشاره به اهمیت و لزوم توجه واحد‌های تولیدی به استاندارد و کیفیت اظهار کرد: استاندارد نقطه عطف پایداری اقتصادی و کلید ورود به بازار‌های جهانی بوده که با وجود مرز بین المللی مهران ظرفیت‌های زیادی برای صادرات کالا‌های تولیدی در این استان وجود دارد.

وی افزود: سازمان استاندارد در تحقق اهداف حوزه تولید، صادرات و واردات کالا و همچنین رضایتمندی مصرف کنندگان کالا‌ها با تایید و اطمینان بخشی نسبت به کیفیت و سلامت کالا نقش مهمی دارد.

مدیرکل استاندارد ایلام با اشاره به پتانسیل و ظرفیت‌های مرز بین المللی مهران برای صادرات کالا افزود: به طور قطع استانداردسازی کالا شرط تحقق توسعه صادرات در مرز مهران است چرا که کیفیت نامطلوب و غیر استاندارد ماندگاری و دوامی در بازار ندارد.

همتی در ادامه با بیان اینکه در یک سال گذشته ۱۹۷ هزار و ۹۶۸ تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است، گفت: عمده کالا‌های صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل در طول یکسال گذشته، شامل سنگ‌های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی، صنایع شیمیایی، چرم و قطعات یدکی خودرو بوده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
موانع از سر راه تولیدکنندگان برداشته شود
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس:

موانع از سر راه تولیدکنندگان برداشته شود

ارسال نظر