بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
رشد اقتصادی جهان زیر ۳.۸ درصد می شود
رئیس صندوق بین المللی پول طی سخنانی نسبت به افزایش ریسک ثبات مالی هشدار داده و خواستار احتیاط بیشتر در روند سرمایه گذاری‌های جهانی شد.
کد خبر : ۲۶۸۵۱۲

متوسط رشد اقتصادی جهان زیر ۳.۸ درصد می شود

به گزارش بورس نیوز، کریستالینا جورجییوا ، رئیس صندوق بین المللی پول طی سخنانی نسبت به افزایش ریسک ثبات مالی هشدار داده و خواستار احتیاط بیشتر در روند سرمایه گذاری‌های جهانی شد.

وی با یادآوری سخنان پیشین خود در خصوص پر چالش بودن سال مالی ۲۰۲۳ در سطح جهانی تاکید کرد که متوسط رشد اقتصاد جهانی در سال جاری زیر ۳ درصد بوده و دلایل اصلی آن را ادامه جنگ در اوکراین و ریشه کن نشدن قطعی پاندمی کرونا دانست.

وی که این سخنان را روز یکشنبه و در جریان برگزاری نشست توسعه چین در پکن مطرح می‌کرد، پیش بینی کرد که حتی در سال ۲۰۲۴ نیز متوسط رشد اقتصادی جهان زیر ۳.۸ درصد خواهد بود.

رئیس صندوق بین المللی پول در خصوص پیش بینی خود از رشد اقتصاد جهانی برای سال جاری گفت که به عقیده وی این رقم حدود ۲.۹ درصد خواهد بود و با اینحال اعلام کرد که رقم قابل پیش بینی دقیق‌تر ماه آینده اعلام خواهد شد.

جورجییوا همچنین گفت که علیرغم واکنش مناسب اقتصاد‌های پیشرفته جهان به بی ثباتی اقتصادی شکل گرفته به ویژه در پس موضوع ورشکستگی بانک‌های بزرگ، همچنان باید باید قدم‌های با احتیاط تری در حوزه سرمایه گذاری برداشت.

این مقام ارشد اقتصاد جهانی در ادامه سخنان خود هشدار داد که تقسیم بندی‌ها و گسست‌های ژئواکونومیکی در جهان می‌توانند منجر به تقسیم جهان به دو بلوک اقتصادی رقیب شوند که چنین رقابتی منجر به افزایش میزان فقر و کاهش امنیت در سطح جهانی خواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پیشروی طلای جهانی از دلار
در بازارهای جهانی؛

پیشروی طلای جهانی از دلار

رشد ۲ درصدی اقتصاد ایران در سال جاری میلادی
صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد؛

رشد ۲ درصدی اقتصاد ایران در سال جاری میلادی

ارسال نظر