بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
۵ ارز دیجیتال برتر سال ۲۰۲۳
انتخاب بهترین ارز دیجیتال، برای خرید یا سرمایه‌گذاری، شاید به نظر کار خیلی سختی نباشد چرا که بیت کوین و اتریوم در رده‌های اول و دوم لیست برترین رمزارز‌های جهان قرار دارند.
کد خبر : ۲۶۸۵۲۶

۵ ارز دیجیتال برتر سال ۲۰۲۳

به گزارش بورس نیوز، انتخاب بهترین ارز دیجیتال، برای خرید یا سرمایه‌گذاری، شاید به نظر کار خیلی سختی نباشد چرا که بیت کوین و اتریوم در رده‌های اول و دوم لیست برترین رمزارز‌های جهان قرار دارند و بدیهی است که این دو، گزینه‌های مناسبی هستند. اما نمی‌توان گفت تنها این دو رمزارز، برترین‌های بازار هستند، چرا که در رتبه‌های بعدی هم ارز‌های دیجیتال مهمی قرار دارند. در این مطلب قصد داریم ۵ مورد از بهترین ارز‌های دیجیتال بازار را در کنار دو رمزارز ترند این روز‌ها بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی ۵ ارز دیجیتال برتر بازار رمزارز‌ها

از آنجا که «ترین»‌ها در هر حوزه‌ای جذاب هستند، در این مطلب قصد داریم، برترین ارز‌های دیجیتال بازار کریپتو را از نظر میهن بلاکچین مورد بررسی قرار دهیم. ۵ رمزارز برتر، به لحاظ ارزش بازار به شرح زیر هستند:

۱. ارز دیجیتال بیت کوین

پادشاه ارز‌های دیجیتال از همان ابتدا بر تخت سلطنت تکیه زده است و تا به امروز هیچ‌کس قدرت این را نداشته که جای بیت کوین را بگیرد. BTC به دلیل پیشگام بودن در دنیای کریپتو همیشه این شانس را داشته که رتبه اول در اختیار خودش باشد. حتی با اینکه بسیاری به کاربردپذیری بیت کوین خرده می‌گیرند، اما هنوز هم، بیت کوین بدون رقیب رو به جلو می‌تازد.

یکی از دلایل ارزشمند شدن BTC بدون شک عرضه محدود آن است. در طی سال‌های گذشته، افزایش قیمت بیت کوین آنقدر بوده است که اگر کسی جزو هولدر‌های اولیه این رمزارز باشد، تاکنون ثروت هنگفتی به دست آورده است.

۲. ارز دیجیتال اتریوم

حتی اگر کسی با ارز‌های دیجیتال آشنایی نداشته باشد و از دور فقط چیز‌هایی شنیده باشد، دست‌کم اسم اتریوم به گوشش خورده است. اتر، دومین رمز ارز برتر دنیاست که به لحاظ مارکت کپ، خودش را از رمزارز رتبه سوم یعنی تتر کاملا جدا کرده است.

به بیان دیگر، بعید است که رتبه اول و دوم بازار جابجا شوند و کوین یا توکنی، قدرت مقابله با این دو رمزارز قدرتمند را داشته باشد. شبکه اتریوم بعد از مرج به مکانیزم گواه اثبات سهام روی آورد و همراه با سایر ارز‌های بازار، نوسان‌های زیادی را در سال ۲۰۲۲ تجربه کرد. اتریوم با قرارداد‌های هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز، دل توسعه‌دهندگان را ربوده و اکنون، بسیاری از این بلاکچین، برای ساخت برنامه‌های خود استفاده می‌کنند.

۳. استیبل کوین تتر

تتر، قدرتمندترین استیبل کوین بازار است که قیمت آن با یک دلار آمریکا برابری می‌کند. در شرایطی که پس از سقوط لونا در سال ۲۰۲۲، استیبل کوین UST دیپگ شد و برابری خود را با دلار از دست داد، تتر به عنوان عضوی از خانواده استیبل کوین‌ها همچنان با قدرت در رده سوم بازار ارز‌های دیجیتال قرار دارد و ارزش بازار قابل توجهی را هم به خود اختصاص داده است. بسیاری از ایرانی‌ها، برای مقابله با افت ارزش دارایی‌های ریالی خود، اقدام به خرید و نگهداری دلار دیجیتال (تتر) می‌کنند یا از طریق نوسان‌گیری و اختلاف قیمت ریال و دلار، کسب سود می‌کنند. در تصویر زیر می‌توانید قیمت ارز‌های دیجیتال را در وب سایت میهن بلاکچین مشاهده کنید:

۵ ارز دیجیتال برتر سال ۲۰۲۳

۴. ارز دیجیتال BNB

قدرت صرافی بایننس در بازاز ارز‌های دیجیتال بر کسی پوشیده نیست و نمی‌توان از کنار آن ساده گذشت. این صرافی با ایجاد و معرفی رمزارز بایننس کوین (BNB) توانست جای پای خود را در دنیای ارز‌های دیجیتال محکم‌تر کند.

بایننس برای ضد تورمی شدن BNB از مکانیسم توکن سوزی استفاده می‌کند. بدین معنا که به واسطه سوزاندن بخشی از کوین‌های صادر شده، تعداد BNB‌ها کم می‌شود و این کمیاب شدن باعث ارزشمندتر شدن آن می‌شود. بایننس کوین به لحاظ ارزش بازار در رتبه چهارم برترین رمزارز‌های بازار قرار دارد و بسیاری از کاربران، دارایی‌های خود را در قالب این رمزارز نگهداری می‌کنند.

برای مشاهده قیمت ارز‌های دیجیتال برتر بازار در صرافی‌های ایرانی، کلیک کنید.

۵. استیبل کوین USDC

رمزارز دیگری که باید از آن نام ببریم، USDC است. این استیبل کوین در ردیف پنجم جدول رمزارز‌های برتر بازار کریپتو قرار دارد. در مارس سال ۲۰۲۳ (اسفند ۱۴۰۱) اخبار منفی زیادی در مورد USDC Coin به گوش رسید و این استیبل کوین برابری خود را با دلار آمریکا برای مدتی از دست داد. اما بعد از آن، اخبار مثبتی منتشر شد و امید‌ها برای بهبود وضعیت، پررنگ‌تر شد.

این رمزارز، یکی از استیبل کوین‌های برتر به لحاظ ارزش بازار است که اگر بتواند از بحران اخیر، جان سالم به در ببرد، می‌تواند جایگاه خود را از گذشته هم مستحکم‌تر نماید.

رمزارز‌های ترند ۲۰۲۳

رمزارز‌هایی مانند کاردانو، متیک، سولانا، پولکادات یا دوج کوین (به عنوان معروف‌ترین نماینده میم‌کوین‌ها) معمولا در این سال‌ها همیشه جزو برترین‌های بازار بوده‌اند. اما در هر برهه‌ای از زمان ممکن است، ارز‌هایی ترند شوند یا به هر دلیلی اخبار متفاوتی در مورد آن‌ها به گوش برسد؛ دقیقا مانند توکن‌های هوش مصنوعی که تا به اینجا در سال ۲۰۲۳، افزایش قیمت چشمگیری داشته‌اند یا رمزارز‌های لایه دوم که توانسته‌اند، محبوبیت قابل توجهی به دست بیاورند.

در روز‌های گذشته، نام دو رمزارز در بیشتر اخبار کریپتویی به چشم می‌خورد که در ادامه، آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

ارز دیجیتال SNX

ارز دیجیتال SNX که توکن بومی سینتتیکس است، در هفته اخیر، در بین رمزارز‌های ترند بازار قرار گرفته است. SNX، یکی از مهم‌ترین دارایی‌ها در حوزه دیفای (امور مالی غیرمتمرکز) است که کاربران امید بالایی به آن دارند. این پلتفرم به عنوان بستری برای انجام معاملات مشتقه دارایی‌های مصنوعی، یکی از مواردی است که در سال ۲۰۲۳ توجه بسیاری را به سوی خود جلب کرده است.

ارز دیجیتال BEM

صرافی بلم یک صرافی متمرکز است که این روز‌ها سر و صدای بسیاری به پا کرده است. رمزارز BEM به عنوان ارز بومی صرافی BELEM شناخته می‌شود که مورد توجه تعداد زیادی از کاربران قرار گرفته است؛ این در حالی است که این توکن گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست.

سایت صرافی بلم عملا یک وب سایت بی‌نام و نشان است؛ نه در سایت معتبری مثل کوین گکو نامی از آن برده شده و نه راه ارتباطی مشخصی در این وب‌سایت دیده می‌شود. یکی از ویژگی‌های بارز سایت‌های کلاهبرداری این است که فقط اجازه ثبت نام با کد ریفرال به کاربران داده می‌شود. وب سایت بلم هم دقیقا به همین شکل است و همین موضوع باعث شده شک و شبهه‌ها درباره کلاهبرداری بودن آن بیش از پیش قوت بگیرد. به هر حال یکی از دلایل ترند شدن ارز دیجیتال BEM، وعده سود‌های فضایی است که البته منطقی هم به نظر نمی‌رسد. اما سوال اینجاست که آیا می‌توان به رمزارز این صرافی اعتماد کرد؟

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
گزارش سال ۲۰۲۲ نوبیتکس منتشر شد؛

آمار‌هایی از بازار ارز‌های دیجیتال در ایران

گزارش پنج ساله اکسکوینو
از چشم ما به بازار نگاه کنید

گزارش پنج ساله اکسکوینو

ارسال نظر