بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
افزایش قیمت موادغذایی در انگلیس
قیمت‌ها در گروه مواد غذایی کنسرسیوم خرده‌فروشی انگلیس در مقایسه با یک سال گذشته، ۱۵ درصد افزایش یافته است؛ این موضوع نشان داد که قیمت مواد غذایی و نوشیدنی در فوریه (بهمن، اسفند) با سریع‌ترین نرخ سالانه از سال ۱۹۷۷ میلادی افزایش یافته است.
کد خبر : ۲۶۸۵۸۸

افزایش قیمت موادغذایی در انگلیس

به گزارش بورس نیوز، داده‌ها نشان می‌دهد که افزایش قیمت مواد غذایی باعث شده تورم سالانه در مغازه‌های انگلیس در ماه مارس (اسفند، فروردین) به بالاترین حد خود در حداقل ۱۸ سال گذشته برسد.

قیمت‌ها در گروه مواد غذایی کنسرسیوم خرده‌فروشی انگلیس در مقایسه با یک سال گذشته، ۱۵ درصد افزایش یافته است؛ این موضوع به همراه آمار رسمی تورم در هفته گذشته نشان داد که قیمت مواد غذایی و نوشیدنی در فوریه (بهمن، اسفند) با سریع‌ترین نرخ سالانه از سال ۱۹۷۷ میلادی افزایش یافته است.

هلن دیکینسون (Helen Dickinson)، مدیر اجرایی کنسرسیوم خرده‌فروشی انگلیس، افزایش قیمت شکر را عامل اصلی افزایش قیمت مواد غذایی در ماه مارس (اسفند، فروردین) ذکر کرد و افزود: تورم قیمت موادغذایی در مغازه‌ها هنوز به اوج خود نرسیده است.

کاهش تولید، افزایش قیمت انرژی و ممنوعیت استفاده از سموم دفع آفات در انگلیس به‌منظور محافظت از زنبورها، بر قیمت شکر تأثیر گذاشته است.

دیکینسون اظهار کرد: قیمت میوه و سبزیجات نیز افزایش یافته است؛ زیرا برداشت محصول در اروپا و آفریقای شمالی خوب نبود و هزینه واردات به دلیل کاهش ارزش پوند افزایش یافت.

هوای سرد در مناطق کِشت باعث شد مواد اصلی برای تهیه سالاد، به‌ویژه گوجه‌فرنگی، خیار و فلفل در مغازه‌های انگلیس کمیاب شود.

تورم سالانه قیمت مصرف‌کننده در انگلیس (که شامل خدمات و سایر کالا‌های غیرفروشگاهی مانند انرژی می‌شود) در ماه فوریه (بهمن، اسفند) به طور غیرمنتظره‌ای به ۱۰.۴ درصد افزایش یافت. این رقم در ماه اکتبر (مهر، آبان) به بالاترین میزان در ۴۱ سال گذشته، یعنی ۱۱.۱ درصد، رسید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
خشم نخست وزیران رژیم اشغالگر قدس و انگلیس عجیب نیست
به دنبال نشست نخست وزیران رژیم اشغالگر قدس و رژیم انگلیس؛

خشم نخست وزیران رژیم اشغالگر قدس و انگلیس عجیب نیست

ارسال نظر