بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
اطلاعات بلیط هواپیما به شما کمک می‌کند، به موقع به فرودگاه برسید، به موقع کارت پرواز بگیرید و در فرودگاه سردرگم نشوید.
کد خبر : ۲۶۸۶۳۹

آشنایی با مهمترین اطلاعات بلیط هواپیما

به گزارش بورس نیوز، اطلاعات بلیط هواپیما به شما کمک می‌کند، به موقع به فرودگاه برسید، به موقع کارت پرواز بگیرید و در فرودگاه سردرگم نشوید. لازم است قبل ازباعث شود پرواز را به طور کلی از دست بدهید. در این مطلب کوتاه قصد داریم تمامی مشخصات بلیط هواپیما را به طور کامل بررسی کنیم.

مهمترین اطلاعاتی و مشخصات بلیط هواپیما

مشخصات ایرلاین، شماره بلیط، مشخصات پرواز، کلاس هواپیما و ... از جمله اطلاعاتی هستند که هر مسافری باید قبل از پرواز آن‌ها را چک کند و از صحت آن‌ها مطمئن شود. اما اینکه هرکدام از این اطلاعات در کدام قسمت از بلیط هستند و چه زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، مطلبی است که در ادامه به آن می‌پردازیم. پرواز حتما اطلاعات بلیط را مطالعه کنید و همه چیز را به خاطر بسپارید. حتی ورود اطلاعات غلط ممکن است.

مشخصات ایرلاین

قبل از هرچیز باید بدانید که اطلاعات پرواز و اطلاعات بلیط دو مجموعه متفاوت هستند. اطلاعات بلیط هواپیما شامل مشخصات ایرلاین، مدل هواپیما، کلاس پروازی و شماره بلیط را ببینید. اگر خوب به بلیط نگاه کنید می‌توانید کلمه ایرلاین را ببینید که در کنار یا زیر آن اسم ایرلاین شما نوشته شده است. در کنار آن و در بالای بلیط لوگویی وجود دارد که مربوط به ایرلاینی است که از آن بلیط را خریداری کردید. پس از دانستن شماره پرواز، نام ایرلاین به شما کمک می‌کند، گیت موردنظرتان برای تحویل بار و سوار شدن به هواپیما را پیدا کنید. اما برای بسیاری از مسافران این سوال پیش می‌آید که شماره پرواز را از کجا پیدا کنیم؟ شماره پرواز زیر لوگو ایرلاین قرار دارد. شماره پرواز با دو حرف لاتین شروع می‌شود، که در حقیقت کد ایرلاین است. اگه برایتان سوال پیش آمده که کد ایرلاین را از کجا پیدا کنم، باید گفت که دو حرف لاتین که زیر لوگوی ایرلاین و در کنار شماره پرواز قرار گرفته است، کد ایرلاین موردنظر شما است.

شماره بلیط

پس از پیدا کردن شماره پرواز در همان سمت بلیط زیر شماره پرواز و لوگوی ایرلاین شماره دیگری وجود دارد. این عدد، شماره بلیط است. اسم شما روی سیستم هواپیمایی با این شماره به خصوص ثبت شده است. یکی دیگر از مشخصات بلیط هواپیما کلاس هواپیما و نوع آن است. کلاس هواپیما را هم می‌توانید در همان قسمت و پایین‌تر از شماره بلیط پیدا کنید.

آشنایی با مهمترین اطلاعات بلیط هواپیما

مشخصات پرواز

مشخصاتی مثل مبدا، مقصد، شماره ترمینال، تاریخ و ساعت پرواز همه در قسمت مشخصات پرواز قرار گرفته است. در قسمت بالا بلیط می‌توانید نام مسافر را ببینید. بعد از آن باید به شهر مبدا و مقصد دقت کنید. در بسیاری از موارد مسافران ممکن است این دو شهر را اشتباه وارد کرده باشند. حتما در زمان وارد کردن اطلاعات بلیط هواپیما به شهر مبدا و مقصد دقت کنید. بعد از آن به یکی دیگر از اطلاعات مهم بلیط هواپیمایی می‌رسید. درست پایین مبدا و مقصد، شماره ترمینال قرار گرفته است. ترمینال یکی از مشخصات فرودگاه است. گاهی ممکن است شما تاریخ، مبدا و زمان دقیق پرواز را در یاد داشته باشید، اما به ترمینال اشتباهی بروید و همین موضوع باعث جا ماندن شما از پرواز شود.

اطلاعات زمان بلیط

اما مهمترین اطلاعات بلیط هواپیما که هرگز نباید از یاد ببرید، اطلاعات زمان بلیط است. درست پایین‌تر از مبدا و مقصد می‌توانید اطلاعات زمان بلیط را چک کنید. زمان پرواز و زمان فرود هواپیما را به یاد داشته باشید. شما باید حداقل یک ساعت قبل از زمان پرواز برای پرواز‌های داخلی و حداقل ۳ ساعت قبل از پرواز برای پرواز‌های خارجی در فرودگاه حاضر باشید.

مشخصات فرودگاه

اگر قصد دارید بلیط پرواز خارجی بگیرید، حتما فرودگاه ورودی و خروحی را چک کنید. بسیاری از شهر‌های بزرگ دنیا، چندین فرودگاه دارند. اگر فرودگاه ورودی را اشتباه انتخاب کنید، ممکن است با توجه به مسافت‌های طولانی در بسیاری از کلان شهرها، پرواز را به طورکلی از دست بدهید. اگر اسم فرودگاه خارجی را درست بررسی نکنید، ممکن است نتوانید از ترنسفر فرودگاهی استفاده کنید، یا در زمان رسیدن به هتل و مقصد موردنظرتان اشتباه کنید.

آشنایی با مهمترین اطلاعات بلیط هواپیما

اطلاعات شخصی مسافر بروی بلیط

اطلاعات شخصی مسافر بروی بلیط یکی از مهمترین اطلاعات و مشخصات بلیط هواپیما است. چرا که اگر حتی یکی از حروف اسم و فامیلتان را اشتباه وارد کرده باشید، نمی‌توانید سوار پرواز شوید. حتما هنگام وارد کردن اطلاعات بلیط هواپیما، به اطلاعات شخصی مسافر برروی بلیط دقت کنید. اگر برایتان سوال پیش آمدکه آیا تاریخ تولد در بلیط هواپیما اهمیت دارد؟ یا حتماباید شماره ملی خود را دقیق وارد کنیم باید گفت که این همگی این اطلاعات هنگام دریافت کارت پرواز و تحویل بار توسط مسئول مربوطه چک می‌شوند و در صورت عدم تطابق اطلاعات بلیط هواپیما و کارت شناسایی مسافر، شما حق سوار شدن به پرواز را نخواهید داشت.

فلای تودی، ارزان‌ترین مرجع خرید بلیط هواپیما

فلای تودی مرجع ارزان‌ترین قیمت بلیط هواپیما است. این سایت ویژگی‌هایی دارد که به شما کمک می‌کند ارزان‌ترین سفر هوایی ممکن را تجربه کنید. در این سایت می‌توانید نوع بلیط (چارتر یا سیستمی)، تعداد توقف‌ها و حتی ایرلاین را فیلتر کنید و همان بلیطی را پیدا کنید که می‌خواهید. با مشخص کردن گزینه‌های موردنظرتان، فقط بلیطی که با شرایط شما مطابقت داشته باشد برایتان نمایش داده می‌شود.

همچنین با استفاده از تقویم قیمتی فلای تودی می‌توانید ارزانترین بلیط هواپیما در حوالی تاریخ انتخابی خود را رزرو کنید. اگر برای خرید بلیط، رزرو هتل یا کنسلی با مشکل مواجه شوید، می‌توانید با پشتیبانی این سایت تماس بگیرید. مهم نیست چه زمانی از شبانه‌روز باشد یا این‌که در کجای جهان باشید، شما در هر ساعتی می‌توانید از پشتیبانی فلای تودی کمک بگیرید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر