بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
طلا کانال ۲ هزار دلار را پس گرفت
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۲ درصد افزایش به ۲۰۲۳ دلار رسید.
کد خبر : ۲۶۸۶۹۸

طلا کانال ۲ هزار دلار را پس گرفت

به گزارش بورس نیوز، کاهش ارزش دلار و پایین آمدن سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا باعث افزایش قیمت طلا تا بالاتر از سطح ۲۰۰۰ دلار شده‌است. این در حالی است که اطلاعات ضعیف اقتصادی آمریکا احتمال آهسته شدن روند افزایش نرخ بهره علی‌رغم نگرانی درمورد بالا رفتن تورم را افزایش داده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۲ درصد افزایش به ۲۰۲۳ دلار رسید.

سایر فلزات گران‌بها هم دنباله‌روی طلا بوده‌اند. قیمت نقره ۰.۴۹ درصد افزایش یافته و به ۲۵ دلار و ۲۳ سنت رسیده است. پلاتین هم با ۰.۵۳ درصد افزایش ۱۰۲۶ دلار و ۹۹ سنت معامله می‌شود. پالادیوم با یک افزایش ۰.۳ درصدی به ۱۴۵۶ دلار و ۵ سنت رسیده است.
کاهش اشتغال در آمریکا در ماه فوریه تا پایین‌ترین رقم طی ۲ سال گذشته و همچنین افت سفارشات کارخانه‌ای ارزش دلار را پایین آورده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر کرده‌است.

افزایش قیمت نفت در هفته جاری پس‌از خبر کاهش شگفت‌آور تولید اوپک پلاس باعث شده فشار افزایش نرخ بهره از روی طلا به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده برداشته شود و سرمایه‌گذاران دوباره آن را به‌عنوان پشتوانه‌ای در برابر تورم در نظر بگیرند.

تحلیلگران عقیده دارند از نظر فنی، قیمت طلا در همین سطح فعلی یا حتی بالاتر از آن تثبیت خواهد شد. اگر قیمت طلا از این سطح ۲۰۵۰ دلار فراتر رود، احتمال افزایش قابل‌توجه آن وجود دارد.

بازار‌ها ۴۳ درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس ماه مه ۲۵ واحد افزایش دهد و ۵۷ درصد این احتمال وجود دارد که هیچ تغییری ایجاد نشود.

بالا رفتن نرخ بهره مانع افزایش قیمت طلا شده و می‌تواند قیمت این فلز گران‌بها را پایین بیاورد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
قیمت طلا ثابت ماند
در بازارهای جهانی؛

قیمت طلا ثابت ماند

حفظ محدوده ۱۹۰۰ دلاری طلا
در بازارهای جهانی؛

حفظ محدوده ۱۹۰۰ دلاری طلا

ارسال نظر