بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
ربع سکه ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کشف قیمت شد
مدیر ارز خدماتی مرکز مبادله ایران از کشف قیمت ۹.۵ میلیون تومانی برای ربع سکه در نخستین روز عرضه ربع سکه در این مرکز خبرداد.
کد خبر : ۲۶۸۷۰۸

ربع سکه ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کشف قیمت شد

به گزارش بورس نیوز، مسعود توکلی، مدیر ارز خدماتی مرکز مبادله درباره عملکرد اولین روز عرضه ربع سکه  اظهار کرد: عرضه سکه بانک مرکزی به صورت نامحدود بود، اما، چون تقاضا کم بود، ۱۱۲ قطعه ربع سکه در این مرکز در اولین روز عرضه معامله شد.

مدیر ارز خدماتی مرکز مبادله ایران از کشف قیمت ۹.۵ میلیون تومانی برای ربع سکه در اولین روز عرضه ربع سکه در این مرکز خبرداد.

وی مدل معاملاتی ربع سکه را مانند مدل معاملاتی فروش ارز سهمیه‌ای با کارت ملی در سرفصل‌های تامین نیاز‌های ضروری کد ۵۶ و کد ۲۴ بخشنامه ابلاغی بانک مرکزی دانسته و گفته است: تفاوت مدل معاملاتی این دو کالا (ربع سکه و ارز سهمیه‌ای) در این است که صراف‌ها از منابع داخلی خودشان می‌توانند ارز سهمیه‌ای را بر اساس دستورالعمل اجرایی ابلاغ شده خرید و فروش کنند، اما برای عرضه سکه تنها عرضه کننده، بانک مرکزی است.

مدیر ارز خدماتی مرکز مبادله گفت: بر اساس دستورالعمل صادر شده، صرافی‌هایی که ربع سکه را در این حراج‌ها خریداری می‌کنند، اجازه دارند آن را با قیمت یک درصد بیشتر از نرخ میانگین کشف شده به مردم بفروشند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر