بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
اصلاح قیمت خودرو موجب تعدیل قیمت‌ ها در بازار می‌ شود
کارشناس بازار سرمایه، با اشاره به اینکه آخرین اصلاح قیمتی که در حوزه خودرو صورت گرفت، مربوط به سال ۱۴۰۰ بود و در سال ۱۴۰۱ و با توجه به افزایش تورم، هیچ افزایش قیمتی در این زمینه صورت نگرفت، گفت: این در حالی است که با توجه به افزایش قیمت کالا در تمامی زمینه ها، باید در بخش خودرو نیز متناسب با تورم موجود و به منظور جلوگیری از زیان خودروسازان، افزایش قیمت صورت می‌گرفت.
کد خبر : ۲۶۸۷۱۸

اصلاح قیمت خودرو موجب تعدیل قیمت‌ها در بازار خودرو می‌شود

به گزارش بورس نیوز، احسان بیگی، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ضرورت اصلاح قیمت خودرو، اظهار کرد: در این صورت است که خودروسازان می‌توانند بدهی‌های خود به قطعه سازان و زنجیره تامین و تولید خودرو را پرداخت کرده و هم چنین بخشی از درآمد‌های خود را صرف تحقیق و توسعه و نیز افزایش کیفیت محصولات تولیدی کنند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر، در صورت اصلاح و واقعی سازی قیمت ها، قیمت خودرو در کارخانه به قیمت بازار نزدیک خواهد شد و این نزدیک شدن موجب می‌شود تا تقاضای واقعی و نیز متعاقب آن، تولید خودروسازان افزایش یابد.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، هم چنین این افزایش قیمت موجب می‌شود تا پس از گذشت مدت کوتاهی، تقاضا‌هایی که سمت بازار وجود دارد توسط خود خودروسازان تامین شود و قیمت خودرو در بازار تعدیل شده و به قیمت کارخانه نزدیک شود.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر، رانت‌ها و یارانه‌ای که عده‌ای از طریق آن خودرو را طی فرایند قرعه کشی و با قیمتی پایین، از کارخانه خریداری کرده و در بازار آزاد به چند برابر قیمت به فروش می‌رسانند، حذف می‌شود.

بیگی در ادامه با اشاره به اینکه در بلند مدت، در کنار آزادسازی قیمت خودرو باید واردات خودرو نیز آزاد شود، گفت: خودروسازان داخلی باید با خودرو‌های وارداتی رقابت کنند و در این صورت، باید کیفیت محصولات خود را افزایش دهند تا بتوانند در این رقابت برنده شوند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تورمی که طی یک سال گذشته شاهد بودیم، باید اصلاح قیمت خودرو صورت گیرد تا خودروسازان بتوانند تولید را استمرار دهند، بیان کرد: به ویژه در شرایطی که هزینه‌های تولید افزایش یافته است و شرکت‌های خودروساز زیان ده هستند، این اصلاح قیمت می‌تواند راه برون رفت صنعت خودرو از مشکلات حال حاضر باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه با اشاره به اینکه واقعی شدن قیمت خودرو موجب از میان رفتن تقاضای سفته بازی و نیز رسیدن خودرو به دست مصرف کننده واقعی می‌شود، اظهار کرد: از سوی دیگر، با اصلاح قیمت خودرو، سهامداران شرکت‌های خودروساز نیز منتفع خواهند شد و در مجموع، بازار سرمایه از این صنعت استقبال کرده و با پول به سمت این صنعت خواهد رفت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمدرضا کیانفر
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳
.
مسعود پزشکیان نماینده تبریز در مجلس گفت: کارشناسان متخصص را به کار بگماریم حتی اگر مذهبی نباشند و ما را قبول نداشته باشند.

آقای پزشکیان،
فقط در صورتی مملکت از این بی سر و سامانی که در اثر 44 سال انحصارطلبی جمهوری اسلامی ایجاد گردیده رهایی خواهد یافت که به مخالفان انقلاب مجوز تأسیس داده شود.
ز حال مملکت و ملک کی تو را خبر است، نشسته‌ای تو و بردند یار را اغیار.
وطن چو نرگس مخمور یار رنجور است، علاج باید شاید نمیرد این بیمار.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
با تشکر از توجه شما.