بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
انعقاد ۳ میلیون قرارداد آتی در بورس کالا
در ۱۲ ماهه سال گذشته نزدیک ۳ میلیون و ۸۰ هزار قرارداد آتی به ارزش ۲۰.۱ همت در بورس کالا منعقد شد.
کد خبر : ۲۶۸۷۷۱

انعقاد 3میلیون قرارداد آتی در بورس کالا

به گزارش بورس نیوز، در ۱۲ ماهه سال گذشته نزدیک ۳ میلیون و ۸۰ هزار قرارداد آتی به ارزش ۲۰.۱ همت در بورس کالا منعقد شد. از این میزان قرارداد، ۳۱۷ هزار و ۱۶۶ قرارداد به ارزش ۳.۲ همت مربوط به ماه اسفند ۱۴۰۱ بود.

بر این اساس، ­ارزش معاملات بازار قرارداد‌های آتی بورس کالای ایران تا پایان اسفند ۱۴۰۱ به ۲۰.۲ همت (هزار میلیارد تومان) نزدیک شد.

حجم قرارداد‌های منعقده در بازار آتی نیز ۳ میلیون و ۷۹ هزار و ۸۷۷ قرارداد بود و از این میزان، ۳۱۷ هزار و ۱۶۶ قرارداد به ارزش ۳.۲ همت مربوط به اسفند بود.

در جریان معاملات اسفند، تعداد ۲۲۲ هزار و ۶۰۹ قرارداد آتی زعفران نگین منعقد شد و ارزش نزدیک هزار و ۶۵ میلیارد تومانی برای آن به ثبت رسید. معامله گران این تعداد قرارداد را در ۴ سررسید اسفند ۱۴۰۱ و اردیبهشت، تیر و شهریور ۱۴۰۲ منعقد کردند.

بر اساس این گزارش، انعقاد ۸۹ هزار و ۷۵ قرارداد آتی صندوق طلا در ۶ سررسید فروردین، خرداد، مرداد، مهر، آذر و بهمن ۱۴۰۲ نیز ارزش نزدیک ۲ هزار و ۱۲۸ میلیارد تومانی را در بازار به ثبت رساند.

بر این اساس در ۲ سررسید تحویل اسفند ۱۴۰۱ و اردیبهشت ۱۴۰۲ نیز ۵ هزار و ۴۸۲ قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد و ارزش نزدیک ۱۷ میلیارد و ۱۹۴ میلیون تومان برای آن به ثبت رسید.

تا پایان اسفند و در ۱۲ ماهه پارسال نیز در مجموع ۲ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۷۸۵ قرارداد آتی زعفران به ارزش بیش از ۹ هزار و ۷۵۷ میلیارد تومان (همت) منعقد شد.

همچنین ۶۷۴ هزار و ۳۴۹ قرارداد آتی صندوق طلا به ارزش نزدیک ۱۰ هزار و ۲۶۲ میلیارد تومان منعقد شد و معاملات قرارداد آتی نقره نیز به انعقاد ۶۹ هزار و ۷۴۳ قرارداد به ارزش ۱۵۹ میلیارد و ۷۹۱ میلیون تومان منجر شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فعالیت انبار جدید زعفران در بورس کالا
مدیریت بازار‌های مالی بورس کالا اعلام کرد؛

فعالیت انبار جدید زعفران در بورس کالا

ارسال نظر