بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
پایان آقایی دلار در اقتصاد؛ متضمن منافع ملی
عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: پایان بخشیدن به آقایی دلار در فعالیت‌های اقتصادی متضمن منافع ملی است.
کد خبر : ۲۶۸۷۹۵
نویسنده :
مینا علیزاده

پایان آقایی دلار در اقتصاد؛ متضمن منافع ملی

به گزارش بورس نیوز، علی کریمی فیروزجائی، عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص واحد‌های اقتصادی داخلی که ریال مصرف می‌کنند، اما محصولاتشان را معادل قیمت دلار می‌فروشند، اظهار کرد: این نگاه نافذ رهبر فرزانه انقلاب ناظر بر اشکال جدی در عرصه مدیریت اقتصادی است. پایان بخشیدن به آقایی دلار در فعالیت‌های اقتصادی متضمن منافع ملی است.

نماینده مردم بابل در خانه ملت افزود: دولت باید با تشکیل کمیته کارشناسی و نظارتی ضمن شناسایی واحد‌های متخلف در این زمینه از حقوق مردم دفاع کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس یازدهم ادامه داد: مجلس در خصوص رفع نگرانی منطقی رهبر معظم انقلاب و فعالان اقتصادی در این زمینه قانون جامعی تصویب خواهد کرد.

کریمی فیروزجایی خاطرنشان کرد: رویکرد جدید دولت در حوزه حمایت از تولید داخل و تنظیم بازار ارز مورد حمایت مجلس است. چابک سازی عملیات اقتصادی در کشور مستلزم پویایی و تسهیل گری قوانین مربوطه است.

سخنگوی فراکسیون دانشگاهیان مجلس یازدهم ادامه داد: مشکل جدی اقتصاد کشور عدم نظارت دقیق دولت بر عملیات این حوزه و فقدان استراتژی درازمدت و آینده نگرانه است. دولت باید با رها کردن عملیات اقتصادی، فعالیت میدانی در این عرصه را به فعالان بخش خصوصی واگذار کند.

وی با تأکید بر نقش تنظیم گری و سیاست گذاری دولت در فعالیت‌های اقتصادی افزود: هم اکنون بیش از ۷۵ درصد اقتصاد کشور در بخش دولتی و شبه دولتی متمرکز است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر