بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران:

۶ میلیون هکتار از اراضی کشور زیر کشت گندم رفت

۶ میلیون هکتار از اراضی کشور زیر کشت گندم رفت
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، رشد تولید گندم برای تأمین نان سفره ۸۵ میلیون ایرانی را از اولویت‌های برنامه‌های این شرکت در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد.
کد خبر : ۲۶۸۸۶۵

۶ میلیون هکتار زیر کشت گندم رفت

به گزارش بورس نیوز، سید سعید راد، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام اینکه جهت‌گیری و هدفگذاری برنامه‌های این شرکت در سال ۱۴۰۲، حرکت در مسیر به حداقل رساندن وابستگی به واردات و تحقق خودکفایی در زمینه تولید گندم است، اظهار کرد: رشد تولید و خرید گندم از محل منابع داخلی که به عنوان اصلی‌ترین کالای اساسی کشور، بالاترین سهم و بیشترین نقش را در سفره خانواده‌ها دارد را در اولویّت اقدامات خود قرار داده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه محوریت برنامه‌ریزی‌های شرکت در سال جاری زراعی، تولید و خرید گندم مورد نیاز برای تأمین آرد و تهیه نان سفره ۸۵ میلیون ایرانی در داخل کشور است، گفت: بر این اساس، امسال پنج میلیون و ۹۰۴ هزار هکتار از اراضی کشور، زیر کشت گندم دیم و گندم آبی رفته است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه افزایش تولید گندم، علاوه بر کمک به خودکفایی در زمینه تامین این محصول راهبردی، باعث افزایش درآمد کشاورزان شده و به معیشت آنان کمک می‌کند، اظهار داشت: در سال جاری زراعی، الگوی کشت قراردادی را با هدف افزایش تولید در دستور کار قرار داده‌ایم و در بیش از ۱.۵ میلیون هکتار از اراضی کشور، نسبت به کشت گندم به صورت قراردادی اقدام شده است.

راد، با تأکید بر اینکه برای تأمین و تکمیل ذخایر استراتژیک گندم کشور، علاوه بر خرید این محصول راهبردی از کشاورزان، نسبت به ورود آن به کشور نیز اقدام می‌کنیم، خاطرنشان‌کرد: به این منظور، نخستین محموله بزرگ گندم خارجی به وزن ۶۴ هزار تن، هفته گذشته از طریق بندر شهید رجایی استان هرمزگان وارد کشور شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر