بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:

نقش کمتر دلالان طلا و ارز با بازارهای مالی بزرگ

نقش کمتر دلالان طلا و ارز با بازارهای مالی بزرگ
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: عمق بخشی به بازار، تاثیر بسزایی در ثبات اقتصادی کشور خواهد داشت چراکه وقتی یک بازار مالی قوی و بزرگ آن هم به شکل رسمی داشته باشیم، دلالان بازار‌های طلا و ارز در شرایطی که شوک به اقتصاد کشور وارد می‌شود کمتر می‌توانند نقش آفرینی کنند.
کد خبر : ۲۶۸۸۸۸
نویسنده :
مینا علیزاده

نقش کمتر دلالان طلا و ارز با بازارهای مالی بزرگ

به گزارش بورس نیوز، مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره راه اندازی معاملات قرارداد‌های آتی شمش طلا اظهار کرد: هر چه بتوانیم از ابزار‌های جدید مالی بیشتر استفاده کنیم و بازار مالی را متناسب با استقبال مردم برای سرمایه‌گذاری، عمق دهیم، به طور قطع شاهد تلاطمات کمتر در بازار خواهیم بود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: عمق بخشی به بازار، تاثیر بسزایی در ثبات اقتصادی کشور خواهد داشت چراکه وقتی یک بازار مالی قوی و بزرگ آن هم به شکل رسمی داشته باشیم، دلالان بازار‌های طلا و ارز در شرایطی که شوک به اقتصاد کشور وارد می‌شود کمتر می‌توانند نقش آفرینی کنند.

وی بیان کرد: بورس کالا با یک نظام کاملا استاندارد و الکترونیکی و شفاف، وارد میدان در حوزه‌های جدید می‌شود و تلاش می‌کند تا با ایجاد یک بستر امن، سرمایه‌های بزرگ و کوچک به سمت بازار‌های غیررسمی و غیرمولد و مخرب برای اقتصاد حرکت نکند. در همین زمینه راه‌اندازی بازار گواهی و آتی شمش طلا می‌تواند حتی سرمایه‌های خرد مردم را در اندازه‌های کوچک ساماندهی کرده و جذاب باشد.

طغیانی یادآور شد: نگهداری طلا به صورت فیزیکی نیازمند مکانی امن بوده و همواره با ریسک مواجه است، اما با ابزار‌های جدیدی نظیر گواهی سپرده و قرارداد آتی شمش طلا، این ریسک پوشش داده می‌شود و مردم و سرمایه‌گذاران در کنار امنیت از مزایای دارایی طلا بهره‌مند می‌شوند.

طغیانی در خاتمه اظهار کرد: به عقیده من ایجاد این دست ابزار‌های مالی در بورس کالا، ظرفیت بسیار خوبی متناسب با شرایط امروز اقتصاد ایران ایجاد کرده و بدون شک با افزایش عمق این معاملات در مسیر آرامش و ثبات اقتصاد ایران حرکت خواهیم کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فروش ۱۰۰ میلیون واحد صندوق طلای
به دلیل استقبال سرمایه گذاران صورت گرفت؛

فروش ۱۰۰ میلیون واحد صندوق طلای "آلتون"

ارسال نظر