بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی:

صندوق توسعه ملی ۳۳ درصد سهام "وسینا" را خرید

صندوق توسعه ملی ۳۳ درصد سهام
رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی از تملک ۳۳ درصدی بانک سینا خبر داد.
کد خبر : ۲۶۸۹۲۸

صندوق توسعه ملی 33 درصد سهام

به گزارش بورس نیوز، مهدی غضنفری، رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی اظهار کرد: با مجوز بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی ۳۳ درصد از بانک سینا را خریداری کرد.

وی توضیح داد: پیش از این نیز اعلام شده بود که صندوق توسعه ملی به دنبال خرید سهام یک بانک تجاری است، این کار در سال جاری انجام و قرارداد خرید ۳۳ درصد از بانک سینا شنبه ۱۹ فروردین سال جاری در بورس قطعی شد. بر این اساس از طریق مطالباتی که صندوق توسعه ملی از بنیاد مستضعفان داشت ارزش ۳۳ درصدی بانک را با مطالبات تهاتر کردیم.

وی با تاکید بر اینکه صندوق توسعه ملی می‌تواند در زیرمجموعه این بانک ابزار‌های مالی را تدارک ببیند تا بتواند نقش موثرتری در بازار‌های پولی و مالی کشور داشته باشد، افزود: صندوق توسعه ملی برای اینکه بتواند در امر توسعه موثر باشد باید بتواند برای خود کار توسعه‌ای انجام دهد. یعنی ابزار‌های مالی و بانکی را تکمیل کند و معاملات زیان ده نداشته باشد. بر این اساس و با تملک ۳۳ درصدی بانک سینا بخشی از مجوز‌هایی که برای امور پولی و مالی اخذ شده بود فعال خواهد شد. از جمله آن می‌توان به صدور ضمانت‌نامه ریالی- ارزی، عملیاتی کردن اعتبار خریدار و فروشنده، ارائه وام‌های ریالی و... اشاره کرد.

بنابر این گزارش صندوق توسعه ملی ۸ میلیارد و ۳۷۰ میلیون سهم بانک سینا را به ارزش بیش از ۴۵۰۰ میلیارد تومان به تملک خود درآورد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر