بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
سخنگوی شورای رقابت گفت: اعلام قیمت خودرو‌ها بر عهده شورای رقابت نیست، بنابراین پس از مصوب شدن قیمت خودرو‌های مونتاژی قیمت خودرو‌ها به وزارت صمت اعلام می‌شود و وزارت صمت باید قیمت نهایی این خودرو‌ها را اعلام کند.
کد خبر : ۲۶۸۹۳۵

خودروهای مونتاژی قیمت گذاری می شوند

به گزارش بورس نیوز، اسماعیل شجاعی، سخنگوی شورای رقابت اظهار کرد: با توجه به مصوبه شورای رقابت، بازار خودرو انحصاری تشخیص داده شد؛ بنابراین قیمت‌گذاری برای همه خودرو‌های مونتاژی و غیرمونتاژی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: قیمت خودرو‌های مونتاژی با توجه به شاخص رقابت‌پذیری مشخص شده و با توجه به مقایسه قیمت هر یک از خودرو‌های داخلی با سه خودروی مشابه خارجی، به نظر می‌رسد که در برخی از این خودرو‌ها کاهش قیمت نیز داشته باشیم.

شجاعی گفت: در ۳ ماه گذشته کار‌های کارشناسی در مورد قیمت‌گذاری خودرو‌های مونتاژی یا همان (CKD) انجام شده است و شورای رقابت نیز در این مدت کارگروه تخصصی را با همکاری سازمان حمایت، انجمن خودروسازان، دانشکده خودروسازی، انجمن‌های تخصصی و ... برگزار کرده تا قیمت‌های خودرو‌ها اصلاح شود.

سخنگوی شورای رقابت با اشاره به اینکه عصر امروز جلسه شورای رقابت تشکیل می‌شود افزود: اعلام قیمت خودرو‌ها بر عهده شورای رقابت نیست، بنابراین پس از مصوب شدن قیمت خودرو‌های مونتاژی قیمت خودرو‌ها به وزارت صمت اعلام می‌شود و وزارت صمت باید قیمت نهایی این خودرو‌ها را اعلام کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر