بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
ضمانت حواله‌های ارزی قطعه‌سازان توسط ایران‌خودرو

تامین مالی برای تحقق هدف تولید در دستور کار ایران‌خودرو

تامین مالی برای تحقق هدف تولید در دستور کار ایران‌خودرو
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو تامین منابع مالی را مسیر اصلی در تحقق هدف تولید امسال دانست و تصریح کرد: نظام بانکی و به ویژه بانک تجارت همواره در تنگناها پشتیبان تولید ایران‌خودرو بوده است.
کد خبر : ۲۶۸۹۷۷

تامین مالی برای تحقق هدف تولید در دستور کار ایران‌خودرو

به گزارش بورس نیوز، علیمردان عظیمی در مراسم امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه همکاری ایران‌خودرو، ساپکو و بانک تجارت به ارزش ۲۰۰ میلیون یورو، خودروسازی را صنعتی پیش‌ران در کشور توصیف کرد و با اشاره به اهمیت و تاثیر آن در شاخص‌های کلان اقتصاد کشور، گفت: در شرایط تحریم‌های بین‌المللی این صنعت نسبت به سایر صنایع و بخش‌ها شرایط بهتری داشته و توانسته با وجود تنگنا‌های فراوان به تولید ادامه دهد.

عظیمی تولید بدون اتکا به منابع خارجی، توسعه محصولات و ایجاد اشتغال پایدار را از جمله مزایای صنعت خودرو کشور برشمرد و گفت: حمایت‌هایی که بانک‌ها و به خصوص بانک تجارت از ایران‌خودرو در زمینه تامین نقدینگی می‌کنند در مسیر تولید و اشتغال به کار گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های توسعه‌ای متعددی به‌ویژه در کاهش مصرف سوخت خودرو‌ها و جلوگیری از هدررفت منابع انرژی و کاهش آلاینده‌ها در دست اجراست که تامین نقدینگی می‌تواند به تحقق هر چه زودتر آن کمک کند.

وی ضمن قدردانی از بانک تجارت، تصریح کرد: تعامل و همدلی میان دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف کشور برای عبور از مشکلات و موانع ضروری است و دستاورد آن اتحاد در کشور و ایجاد منافع اقتصادی برای مردم خواهد بود.
گفتنی است، تفاهم‌نامه سه جانبه میان ایران‌خودرو، ساپکو و بانک تجارت به منظور انجام حواله‌های ارزی و تامین مواد اولیه وارداتی قطعه‌سازانی که قطعات مورد نیاز ایران‌خودرو را تامین می‌کنند و از طریق بانک تجارت ثبت سفارش می‌کنند به امضا رسید. طبق این تفاهم‌نامه،  قطعه‌سازان توسط ساپکو به بانک تجارت معرفی و حواله ارزی آنان با ضمانت ایران‌خودرو توسط این بانک صادر خواهد شد.
 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تخصص امدادگران شاه کلید تضمین سفر ایمن است
مدیرعامل ایران خودرو در بازدید از مرکز تماس امدادخودروایران مطرح کرد:

تخصص امدادگران شاه کلید تضمین سفر ایمن است

ارسال نظر