بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:

ارسال طرح مالیات بر عایدی سرمایه به مجلس

ارسال طرح مالیات بر عایدی سرمایه به مجلس
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه به‌زودی و مجدد به صحن علنی مجلس ارسال خواهد شد تا در دستور کار قرار گرفته و بعد از آن به تایید شورای نگهبان برسد.
کد خبر : ۲۶۹۰۱۳
نویسنده :
مینا علیزاده

ارسال طرح مالیات بر عایدی سرمایه به مجلس

به گزارش بورس نیوز، مسلم صالحی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: در یک ماه آخر سال گذشته بحث لایحه بودجه مورد رسیدگی قرار گرفت و همه دستور کار‌ها به جز بودجه از صحن علنی خارج شد. بعد از تعطیلات نوروز نیز، نظر‌های مشورتی اعضای کمیسیون اقتصادی گرفته شده است.

وی افزود: طرح مالیات بر عایدی سرمایه به‌زودی و مجدد به صحن علنی مجلس ارسال خواهد شد تا در دستور کار قرار گرفته و بعد از آن به تایید شورای نگهبان برسد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه طرح مالیات بر عایدی سرمایه هدف بازدارندگی دارد، گفت: دولت در این طرح به دنبال ایجاد پایه‌های جدید مالیاتی و کسب درآمد نیست، بلکه درصدد است تا جلوی سوداگری‌ها در بازار ارز، سکه، خودرو و مسکن را بگیرد.

صالحی تاکید کرد: با تصویب این طرح، سرمایه‌ها از بازار‌های کاذب جمع شده و به سمت توسعه صنایع و یا بازار‌های سرمایه سوق داده می‌شود.

وی با اشاره به بهبود شرایط در بازار سرمایه بیان کرد: این بازار وضعیت مناسب و مثبتی گرفته است و همین امر منجر می‌شود تا مردم رغبت بیشتری کنند تا سرمایه‌های سرگردان را وارد این بازار کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: طرح مالیات بر عایدی سرمایه کمک می‌کند تا مردم به جای پس‌انداز کردن پول در حساب بانکی و یا گرایش به سمت بازار‌های غیر مولد، سرمایه را وارد بازار‌های مولد کنند.

صالحی گفت: این طرح هرچه سریع‌تر در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد و پس از تایید شورای نگهبان وارد فاز اجرایی شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر