بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
انعقاد ۳۹ هزار قرارداد آتی در بورس کالا
معاملات هفتگی بازار قرارداد‌های آتی بورس کالا نشان می‌دهد بیش از ۳۹ هزار قرارداد به ارزش نزیک ۴۰۹ میلیارد تومان در هفته پایانی فروردین منعقد شد.
کد خبر : ۲۶۹۲۰۴

انعقاد ۳۹ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

به گزارش بورس نیوز،  ۳۹ هزار و ۴۶۳ قرارداد آتی به ارزش بیش از ۴۰۸ میلیارد و ۸۹۲ میلیون تومان در بازار مشتقه در هفته پایانی فروردین منعقد شد. بیشترین سهم معاملات بازار قرارداد‌های آتی به لحاظ حجم متعلق به زعفران با ۲۰ هزار و ۲۳۲ قرارداد به ارزش نزدیک ۹۴.۷ میلیارد تومان برای ۳ موعد تحویلی اردیبهشت، تیر و شهریور ۱۴۰۲ بود.

برای صندوق طلا نیز ۱۰ هزار و ۷۲۳ قرارداد به ارزش بیش از ۲۸۳ میلیارد تومان در ۶ موعد تحویلی فروردین، خرداد، مرداد، مهر، آذر و بهمن ۱۴۰۲ در هفته منتهی به ۳۱ فروردین منعقد شد.

دارایی تازه وارد این بازار یعنی شمش طلا نیز شاهد رشد قرارداد‌ها و انعقاد ۸ هزار و ۱۰ قرارداد به ارزش ۲۸.۵میلیارد تومان بود.

نقره هم با منعقد شدن ۴۹۸ قرارداد به ارزش نزدیک ۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان در ۲ موعد تحویلی اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۲ روبه رو بود.

زعفران با سهم ۵۱ درصدی در حجم بیشترین سهم را از حجم قرارداد‌های آتی در اختیار داشت و در جایگاه نخست ایستاد. به لحاظ ارزشی این دارایی با سهم ۲۳ درصدی از کل معاملات قرارداد‌های آتی در رتبه دوم جای گرفت.

سهم صندوق طلا از حجم معاملات به ۲۷ درصد و از ارزش ۶۹ درصد بود و به این ترتیب صندوق طلا به لحاظ حجم در جایگاه دوم و به لحاظ ارزش در جایگاه نخست ایستاد.

سهم شمش طلا از حجم معاملات ۲۱ درصد و از ارزش ۷ درصد بود و این دارایی در هر دو آیتم سوم شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کاهش ۹.۷ درصدی رشد نقدینگی
از بهمن ۱۴۰۰ به مدت یک سال رقم خورد؛

کاهش ۹.۷ درصدی رشد نقدینگی

ارسال نظر