بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
"ولملت" بیشترین درآمدزایی را از سود تسهیلات خودرو‌ سنگین داشت؛

تداوم سیر صعودی سودسازی واسپاری ملت

تداوم سیر صعودی سودسازی واسپاری ملت
"ولملت" پس از کسر هزینه‌های تأمین منابع مالی به سود ناخالص ۸۴ میلیارد تومانی رسید که در مقایسه با سال مالی گذشته ۷۲ درصد افزایش را تجربه کرد.
کد خبر : ۲۶۹۳۰۷

تداوم سیر صعودی سودسازی واسپاری ملت+بورس نیوز

بورس نیوز؛

شرکت واسپاری ملت که در حوزه تأمین مالی مشتری از طریق تهیه کالا اعم از منقول و غیر منقول توسط شرکت و واگذاری آن به مشتری صرفا در قالب یکی از قرارداد‌های اجاره به شرط تملیک و فروش اقساطی در چارچوب قانون عملیات بانکی بدون ربا است و همچنین خرید و فروش انواع اوراق مالی اسلامی در چارچوب مقررات و قوانین، دریافت نمایندگی و عاملیت منابع مالی از اشخاص به ثبت رسید.

"ولملت" در آخرین صورت مالی (۱۲ ماهه منتهی به اسفندماه سال ۱۴۰۱) منشتر شده خود در تاریخ ۵ اردیبهشت‌ماه میزان درآمدی که حااصل از عملیات لیزینگ بود را برابر با مبلغ ۱۲۷ میلیارد تومان به اطلاع سهامداران رساند که این مبلغ در این دوره با رشد ۳۹ درصدی (معادل ۳۵ میلیارد تومان) روبه‌رو بود.

تداوم سیر صعودی سودسازی واسپاری ملت+بورس نیوز

میزان درآمد عملیاتی که "ولملت" در این دوره از خود بر جای گذاشت متعلق به سود تسهیلات خودرو سواری، سود تسهیلات خودرو سنگین، سود تسهیلات دفتر کار، لوازم و تجهیزات کار، کمیسیون تحویل خودرو و تخفیفات دریافتنی بود که در این بین بیشترین درآمدزایی از محل سود تسهیلات خودرو سنگین شکل گرفت.

هزینه‌های تأمین منابع مالی این شرکت با رشد ناچیز یک درصدی که به همراه داشت به مبلغ ۴۳ میلیارد تومان رسید، میزان درآمدی که "ولملت" در این مدت یک‌ساله به ثبت رساند پس از کسر هزینه‌های تأمین منابع مالی به سود ناخالص ۸۴ میلیارد تومانی دست پیدا کرد که در مقایسه با سال مالی گذشته ۷۲ درصد افزایش را تجربه کرد.

این شرکت در پایان دوره ۱۲ ماهه منتهی به اسفندماه ۱۴۰۱ به سود عملیاتی ۶۴ میلیارد تومانی دست پیدا کرد و نسبت به عملکرد سال گذشته خود نیز شاهد رشد ۳۲ درصدی بود و همچنین این شرکت توانست پس از کسر مالیات به سود خالص ۱۰۰ میلیارد تومانی برسد که این مبلغ در مقایسه با سال مالی گذشته رشد قابل توجه ۱۳۵ درصدی را از آن خود کرده است.

تداوم سیر صعودی سودسازی واسپاری ملت+بورس نیوز

"ولملت" توانست در این دوره سالانه در ازای هر سهم ۶۷۲ ریال سود شناسایی کند در صورتی که این مبلغ در دوره مشابه سال گذشته ۲۸۵ ریال بوده است. همان‌طور که در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید این شرکت روند صعودی سودسازی را در از ۶ سال گذشته شروع کرده است و کماکان توانسته ادامه دهد و همچنین سود پایه هر سهم ولملت نیز پس از یک دوره روند نزولی به مدار رو به رشد خود بازگشت.

شرکت واسپاری ملت در بخش صورت وضعیت مالی نیز توانسته است که عملکرد مثبتی را از خود به ثبت برساند، در این بخش مشاهده می‌کنیم که دارایی‌های ولملت در این دوره با رشد ۲۴ درصدی همراه بوده و به مبلغ ۶۱۷ میلیارد تومان دست یافت. عمده‌ترین دارایی به ثبت رسیده این شرکت مربوط به حساب‌ها و اسناد دریافتنی تجاری (بلند مدت) است که مبلغ آن ۲۹۸ میلیارد تومان شناسایی شده است.

میزان سود انباشته "ولملت" با افزایش قابل قبول ۳۲۰ درصدی به ۱۳۱ درصدی دست پیدا کرد که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیارد تومان رشد را به دنبال داشت، همچنین میزان سرمایه این شرکت برابر با ۸۰ میلیارد تومان است و ۷۰ میلیارد تومان دیگر نیز قرار بر آن شده تا به سرمایه این شرکت افزایش یابد.

در پایان نیز لازم به ذکر است که اهداف و راهبرد‌های آتی مدیریت در خصوص منابع و مصارف این شرکت مربوط به استفاده از توانمندی‌های شرکت و انعقاد قرارداد‌های متنوع با تامین‌کنندگان خودرو و کالا و تجهیزات و لوازم خانگی و دیجیتال جزئیات منابع تامین مالی شرکت در پایان دوره است.

پایان خبر

اشتراک گذاری :
ارسال نظر