بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
طلای جهانی بالاتر رفت
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۱۹۹۰ دلار رسید.
کد خبر : ۲۶۹۳۱۲

طلای جهانی بالاتر رفت

به گزارش بورس نیوز، افزایش نگرانی در مورد بحران بانکی آمریکا تمایل به طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن را دوباره افزایش داده و باعث دومین افزایش قیمت ماهانه آن با وجود ادامه تورم بالا و احتمال زیاد افزایش دوباره نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در هفته آینده شده‌است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۱۹۹۰ دلار رسید.

بانک فدرال رزرو آمریکا یک بررسی دقیق درمورد شکست خود در شناسایی مشکلات و حل بحران بانک سیلیکون‌ولی قبل‌از فروپاشی این بانک، منتشر کرده و قول نظارت سخت‌تر و قوانین سخت‌گیرانه‌تری را داده است.

گزارش این بانک و کاهش سود ده‌ساله اوراق بهادار خزانه‌داری آمریکا روند قیمت طلا را مثبت کرده، اما همه‌چیز به اظهارات جروم پاول رئیس خزانه‌داری آمریکا در هفته آینده بستگی دارد.

بیشتر بخوانید
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۰۲/۰۸

انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در اجلاس اوایل ماه مه بازهم افزایش دهد. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

تحلیلگران عقیده دارند قیمت طلا فعلاً در همین محدوده باقی می‌ماند، اما پایین آمدن آن تا زیر ۱۹۶۵ دلار زمینه را برای کاهش بیشتر فراهم می‌کند. بسیاری هم خوش‌بین هستند قیمت طلا دوباره به ۲۰۰۰ دلار برسد.

قیمت طلا طی بحران بانکی آمریکا در اواسط آوریل به اوج ۲۰۴۸ دلار و ۷۱ سنت رسید.

ارزش دلار در آستانه یک کاهش ماهانه قرار دارد و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر کرده‌است.

قیمت نقره امروز با ۰.۰۷ درصد افزایش به ۲۵ دلار و ۲۳ سنت رسید و پلاتین با ۰.۵۲ درصد کاهش ۱۰۷۸ دلار و ۳۱ سنت معامله می‌شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر