بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
کارشناس بازار سرمایه:

عرضه اولیه شرکت ها افزایش یابد

عرضه اولیه شرکت ها افزایش یابد
مدیر عامل کارگزاری ایمن بورس گفت: پذیره‌نویسی شرکت‌های جدید از طریق بازار سرمایه و همینطور افزایش عرضه‌های اولیه می‌تواند نقدینگی را به سمت بنگاه‌های تولیدی هدایت کند.
کد خبر : ۲۶۹۶۲۰

عرضه اولیه شرکت ها افزایش یابد

به گزارش بورس نیوز، حسین احمدی، مدیر عامل کارگزاری ایمن بورس در گفتگو با بورس نیوز، درباره با وضعیت بازار سرمایه اظهار کرد: معتقدم بازار سرمایه امسال رشد مناسبی خواهد داشت. اما انتظار می‌رود حالا که این بازار سهام مورد اقبال واقع شده، دولت به محض مشاهده رشد این بازار به فکر تامین مالی از بازار سرمایه نباشد. امسال به نام "مهار تورم، رشد تولید" نامگذاری شده و امیدواریم سیاست‌گذاران تدابیری بیندیشند تا نقدینگی از طریق بازار سرمایه به سمت تولید هدایت شود.

وی افزود: پذیره‌نویسی شرکت‌های جدید از طریق بازار سرمایه و همینطور افزایش عرضه‌های اولیه می‌تواند نقدینگی را به سمت بنگاه‌های تولیدی هدایت کند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به جذابیت‌های بورس برای سرمایه‌گذاری بیان کرد: با توجه به طرح اخذ مالیات از بازار مسکن و... انتظار می‌رود بازار‌های رقیب بازار سرمایه تا حدی دچار رکود شوند و نقدینگی بیشتر به سمت بازار سرمایه بیاید. حمایت از بازار سرمایه در این مقطع به مهار نوسان در بازار‌های سوداگرانه و رشد تولید کمک خواهد کرد.

احمدی در خصوص پیشنهاد آزادسازی سهام عدالت در مقطع فعلی خاطرنشان کرد: نماد شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت، مدت طولانی است که متوقف شده و اولین انتظار فعالان بازار سرمایه، بازگشایی این نماد‌ها است. اما قطعا آزادسازی احتمالی سهام عدالت باید همراه با برنامه ریزی دقیق باشد؛ فراموش نکنید در سال ۱۳۹۹ با آزادسازی سهام عدالت بازار سرمایه دچار مشکلاتی شد. به هر حال بخشی از سهامداران عدالت که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند، آشنایی چندانی با بازار سرمایه ندارند و ممکن است فروش سهام عدالت توسط این افراد مجدداً به بازار سرمایه آسیب برساند. البته با توجه به سود‌های خوبی که در یکی_دو سال گذشته به سهامداران عدالت پرداخت شده، به نظر می‌رسد دارندگان سهام عدالت، انگیزه بیشتری برای نگهداری این سهام داشته باشند.

احمدی ادامه داد: شخصاً معتقدم اگر قرار است معاملات سهام عدالت آزاد شود، آزادسازی باید به صورت تدریجی و در چند مرحله و بعد از برنامه ریزی دقیق و همفکری با کارشناسان بازار سرمایه صورت بگیرد تا چالشی ایجاد نشود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

سهامداران، سرمایه گذاری کنند
کارشناس بازار سرمایه:

سهامداران، سرمایه گذاری کنند

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
شم. ثابت کردین از دولت روحانی گشنه ترین که از بورس تامین مالی کمیکنید
حمید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
وقتی بازار مثبت و رو بالا هست اصلا خبری از عرضه اولیه نیست به نظرم مسئولین بورس را یاد اوری کنید که در هفته های مثبت هفته ای یک عرضه اولیه بگذارند با تشکر از بورس نیوز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱
دزدی فقط از دیوار مردم بالا رفتن نیست