بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
در نشست خبری شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی عنوان شد:

بزرگ‌ترین عرضه بورس در راه است

بزرگ‌ترین عرضه بورس در راه است
عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در حاشیه نشست خبری گفت: شرکت در مرحله قیمت‌گذاری در بازار سرمایه است و پیش‌بینی می‌شود در اواخر تابستان فرآیند آن انجام شود. این عرضه، اولین عرضه صنعت نیشکری در بورس خواهد بود.
کد خبر : ۲۶۹۶۹۱

یه گزارش بورس نیوز: عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در بازدید و نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، به معرفی شرکت و آشنایی بیشتر با فعالیت‌های این مجموعه که به زودی در بازار سرمایه عرضه خواهد شد، پرداخت.

بزرگ‌ترین عرضه بورس در راه است

۸۰ درصد الکل طبی بازار و ۱۰۰ درصد شکر دارویی در این مجموعه تولید می‌شود. ظرفیت تولید این هلدینگ ۱.۵ میلیون تن است که با توجه به مصرف ۲.۲ میلیون تنی، مجموعه ۴۵ درصد نیاز را تامین می‌کند.این شرکت ۴ سال است از زیان دهی خارج شده و پیش بینی می‌شود در سال جاری به ۵ هزار میلیارد تومان سوددهی برسد.

بزرگ‌ترین عرضه بورس در راه است

عبدناصری با بیان اینکه تا مرداد ماه ارزیابی مجدد شرکت انجام خواهد شد، گفت: سازمان خصوصی سازی ۳۰ خرداد سال گذشته آخرین ارزش شرکت توسعه نیشکر را ۱۲۰ هزار میلیارد تومان را اعلام کرده، اما باید دوباره ارزیابی انجام شود.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی سالانه ۳۳ میلیون لیتر الکل، ۱۰ هزار تن خمیر مایه، ۶۰۰ تن شکر طعم دار، ۷ هزار تن شکر قهوه ای، ۱۵ هزار تن شکر دارویی، ۱۰۰ هزار تن خوراک دام، ۱۱۰ هزار متر مکعب تخته صنعتی و ۲۴۰ هزار تن کاغذ تولید می‌کند. همچنین شرکتی دانش بنیان تأسیس کرده که کاغذ را از اسانس اوکالیپتوس تولید می‌کند.

بزرگ‌ترین عرضه بورس در راه است
۴۰ درصد سهام شرکت به سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات، ۳۰ درصد به سرمایه گذاری توسعه ملی، ۲۰ درصد به جهاد کشاورزی و ۱۰ درصد سهام به شرکت آینده پویا تعلق دارد. شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای کشت نیشکر، سهم ۴۵ درصدی در تولید شکر دارد. ضایعات این شرکت بصورت رایگان به عشایر به منظور خوراک دام ارایه می‌شود. همچنین به عنوان پیمانکار اجرایی شرکت نیشکر هفت تپه بشمار می‌رود. ۱۰۰ درصد شکر دارویی و ۸۰ درصد الکل در این مجموعه تولید می‌شود.

بزرگ‌ترین عرضه بورس در راه است

بررسی‌‌‌ها نشان می‌‌‌دهد که ۵۰درصد وزن محصولات کشاورزی (۹میلیون تن) خوزستان توسط شرکت توسعه نیشکر ایجاد می‌‌‌شود؛ اما ۱۰درصد اراضی و ۱۰درصد آب خوزستان را مصرف می‌‌‌کند. این موضوع از توانایی بهره‌‌‌وری بالای این شرکت حکایت دارد که توانسته است با کمترین میزان اراضی و آب بیشترین تولید را به ثبت برساند. سرانه مصرف شکر کشور در سال به‌‌‌میزان ۲/ ۲میلیون تن است. این در حالی است که ظرفیت تولید واقعی در بهینه‌‌‌ترین حالت ممکن حدود ۵/ ۱میلیون تن در سال است و  کمبود این میزان از طریق واردات شکر خام و تبدیل آن به شکر سفید محقق می‌‌‌شود. تولید سال ۱۴۰۱ توسعه نیشکر خوزستان در حدود ۷۰۰هزار تن بوده و مابقی نیاز کشور از طریق واردات شکر خام تامین شده است.  بنابراین در بحث عرضه‌ و تقاضا هرساله فزونی تقاضا وجود دارد و نگرانی از بابت عدم فروش شکر در این شرکت وجود ندارد.

 

پایان مطلب

 
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
بهره‌مندی از بازار سرمایه، بهترین راه برای توسعه استان خوزستان است
نیلوفر بحریه مدیر بورس اهواز در حاشیه افتتاح شعبه کارگزاری بانک آینده بیان کرد:

بهره‌مندی از بازار سرمایه، بهترین راه برای توسعه استان خوزستان است

بورس شیرین می‌شود /
بزرگترین عرضه اولیه تاریخ بازار سرمایه؛

بورس شیرین می‌شود / " نیشکر " به بورس می‌رود

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸
چقدر نقدینگی میخواد ؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
اگرمملکت صاحب داشت میبایست بفوریت وزیر اقتصاد و رئیس بورس بخاطر از بین بردن سرمایه های مردم وکشور محاکمه ومجازات میشدند. با این هزاران میلیارد پولی که در چند روز از بین بردن میتونستند صدها کارخانه بسازند و برای صدها هزار نفر اشتغال ایجاد کنند ولی برعکس با این حماقت نشون دادند که سرمایه فقط در بازار سیاه ارز و سکه و ماشین که علت اصلی تورم هست امنیت دارد. در یکی از سایتها نوشته: هر شعاری برای سال انتخاب میشود برعکسش عمل میشود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
.بر دولت 6کلاس ..که پس انداز مادر بورس ..