بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
مدیرعامل کارگزاری راهبرد سرمایه ایران سهام:

بی‌ثباتی در مقررات بازار سرمایه؛ ضربه‌ای بر پیکره اعتماد عمومی

بی‌ثباتی در مقررات بازار سرمایه؛ ضربه‌ای بر پیکره اعتماد عمومی
مشکل اینجاست که متولیان بازار سرمایه ثباتی در مقررات و تصمیم‌گیری‌های خود ندارند و مرتباً شاهد تغییر در مقررات بازار سرمایه و صدور بخشنامه‌های جدید هستیم.
کد خبر : ۲۶۹۹۵۹

بی‌ثباتی در مقررات بازار سرمایه؛ ضربه‌ای بر پیکره اعتماد عمومی

حمید علیخانی، مدیرعامل کارگزاری راهبرد سرمایه ایران سهام در گفتگو با بورس‌نیوز، در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: این انتظار که بازار سرمایه باید هر روز سبز باشد و بدون هیچ وقفه‌ای رشد کند، منطقی نیست و طبیعی بود که بعد از رشد شاخص بورس از محدوده یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی تا کانال ٢ میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی، بازار نیاز به یک اصلاح داشت. اما در شرایطی که اعتماد کم‌کم به بازار سرمایه برمی‌گشت، شاید ریزش چند روز پیاپی برای تازه‌وارد‌ها نگرانی‌هایی ایجاد کرده باشد و قطعا که نیاز به اصلاح، دلیل قانع‌کننده‌ای برای تازه‌وارد‌ها نیست.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: انتظار می‌رود ویترین بازار سرمایه جذابیت‌هایی داشته باشد تا بتوان سرمایه‌گذاران را از بازار‌های موازی به سمت بازار سرمایه سوق داد.

وی تصریح کرد: از منظر تحلیلی و با در نظر گرفتن شرایط بازار‌های موازی، بدون‌شک بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاری بسیار ارزنده است. شاید شاخص کل در محدوده کانال ٢ میلیون و ٥٠٠ واحدی، چند هفته نوسان داشته باشد؛ ولی روند کلی بازار سرمایه صعودی است و معتقدم شاخص کل بورس می‌تواند اعداد بالاتری را به خود ببیند.

علیخانی در رابطه با راهکار‌های جلب سرمایه‌گذاران بیان کرد: هر سرمایه‌گذار، به دنبال سرمایه‌گذاری در کم‌ریسک‌ترین و با ثبات‌ترین بازار است و تغییر مکرر قوانین، خود موجب بی‌ثباتی و بی‌اعتمادی در بازار سرمایه می‌شود. مشکل اینجاست که متولیان بازار سرمایه ثباتی در مقررات و تصمیم‌گیری‌های خود ندارند و مرتباً شاهد تغییر در مقررات بازار سرمایه و صدور بخشنامه‌های جدید هستیم. مثلا ضریب اعتباری کارگزاری‌ها توسط کمیته پایش ریسک بازار سرمایه، در مدت کوتاهی تغییرات پیاپی داشته و این بی ثباتی در مقررات اصلا منطقی نیست. امیدواریم اگر تصمیم جدیدی اتخاذ می‌شود و مصوبه‌ای صادر می‌گردد؛ حداقل یک سال تغییر نکند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
.. بر عشقی و خاندوزی بیسواد نابود کننده سرمایه های مردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
.. بر عشقی و خاندوزی بیسواد نابود کننده سرمایه های مردم
ابی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶
به یقین زمین خوردن بورس کار مافیا هست.البته آقای عشقی مامور مخفی این گروه هستش.وباید دستورات را اجرا کند
دوستار
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
وقتی که خودشون دستور فروش میدن این میشه حال روز بازار، بعد میخوان مردم هم سرمایه هاشون رو بیارن تو بورس، تو رو خدا انقدر تو بازار دخالت نکنین، بزارید بازار روال خودشو طی کنه از بالا رفتن سهام ها هم نترسید، اگر ریزش هم بکنه در حالت طبیعی همه راضی هستند شما انقدر همه چیز رو دستکاری نکنید به همه چی کار دارید.