بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
ضمن تاکید بر مسئولیت هیات مدیره شرکت در خصوص ارائه اطلاعات صحیح و قابل اتکا، ضروری است سهامداران محترم تمام احتمالات ممکن را مدنظر قرار دهند + اطلاعیه
شرکت فرابورس درخصوص مسئولیت هیات مدیره ناشر، شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز، پیرامون قرارداد منعقدشده جهت تکمیل پروژه پدیده شاندیز کیش اطلاعیه ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است، ضمن تاکید بر مسئولیت هیات مدیره شرکت در خصوص ارائه اطلاعات صحیح و قابل اتکا، ضروری است سهامداران محترم تمام احتمالات ممکن را مدنظر قرار دهند.
کد خبر : ۲۷۰۰۶۱

توضیحات درخصوص مسئولیت هیات مدیره ناشر پیرامون قرارداد منعقد شده جهت تکمیل پروژه پدیده شاندیز کیش

به گزارش بورس نیوز، شرکت فرابورس درخصوص مسئولیت هیات مدیره ناشر شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز پیرامون قرارداد منعقدشده جهت تکمیل پروژه پدیده شاندیز کیش اطلاعیه ای صادر کرد.

بر اساس این گزارش، این شرکت اعلام کرد، باتوجه به انتشار پیش نویس قرارداد مشارکت مدنی فیمابین شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری شاندیز (سرمایه گذار)، شرکت بین المللی پدیده شاندیز کیش (طرف اول) و شرکت بین المللی افسانه سازان آینده کیش (طرف دوم) در سامانه کدال، نماد معاملاتی "گشان" از تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ به منظور بررسی و رفع ابهام پیرامون مفاد پیش نویس قرارداد مذکور تعلیق شد.

فرابورس ایران طی مکاتبات متعددی از ناشر درخواست ارائه توضیحات نمود که توضیحات ناشر به سوالات فرابورس ایران از طریق سامانه کدال منتشر شده است.

باعنایت به اتمام دوره تعلیق و افشای قرارداد منعقد شده مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۹ در سامانه کدال ضروری است سهامداران ضمن مطالعه دقیق اطلاعات منتشر شده در بازه زمانی انتشار نخستین تفاهمنامه مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۰۶ تاکنون به ویژه مفاد مربوط به قرارداد فوق الذکر، موارد ذیل را نیز در تصمیم گیری‌های خود لحاظ کنند.

-مکاتبات متعددی پیرامون ابهامات فرابورس ایران نسبت به قرارداد پروژه پدیده شاندیز کیش با ناشر صورت پذیرفته و پاسخ ناشر به نامه‌های فرابورس ایران نیز اطریق سامانه کدال افشا شده است. لیکن ضروری است سهامداران توجه نمایند که انتشار مکاتبات و پاسخ ناشر در سامانه کدال به منزله تایید یا عدم تایید پاسخ‌های ارائه شده یا مفاد قرارداد فوق الذکر از سوی فرابورس ایران نیست.

لازم به توضیح است که انجام مکاتبات و افشای آن‌ها در سامانه کدال با هدف شفاف سازی حداکثری مفاد پیش نویس قرارداد پروژه پدیده شاندیز کیش صورت گرفته تا سهامداران بالقوه و بالفعل شرکت بتوانند با اشراف کامل نسبت به وضعیت شرکت تصمیم گیری کنند.

-باتوجه به تعهد طرف اول قرارداد (شرکت پدیده شاندیز کیش) مبنی بر در اختیار گذاشتن املاک، اراضی و ابنیه پروژه پدیده کیش به عنوان آورده غیرنقدی و تعهد سرمایه گذار (شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز) مبنی بر واگذاری برخی از املاک، اراضی و بخشی از سهام تحت تملک خود در شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز به عنوان آورده جهت مشارکت در قرارداد پروژه پدیده کیش، در خصوص آثار مالی ناشی از قرارداد بر صورت‌های مالی تلفیقی و جداگانه ناشر مکاتبه شد که حسب اعلام ناشر، آثار مالی رویداد موردنظر در چارچوب استاندارد‌های حسابداری در صورت‌های مالی در دوره اجرای پروژه افشا خواهد شد؛ لذا با توجه به عدم افشای صورت‌های مالی حسابرسی شده تلفیقی و جداگانه ناشر تاکنون، آثار مالی ناشی از قرارداد مشارکت مدنی فوق الذکر بر صورت‌های مالی ناشر با ابهام روبرو است.

-سهامداران و سایر فعالان بازار سرمایه مستحضر هستند که لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت، هرگونه مسئولیت در قبال اقدامات، تصمیمات، فعل یا ترک فعل شرکت را صرفا متوجه اعضای هیات مدیره و مدیرعامل آن شرکت داشته و مدیران شرکت در مقابل شرکت و اشخاص ثالث نسبت به تخلف از مقررات قانونی یا اسانماه شرکت و یا مصوبات مجموع عمومی مسئول هستند؛ بنابراین مسئولیت انعقاد قرارداد پروژه پدیده شاندیز کیش بر عهده اعضای هیات مدیره و مدیران شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز است؛ لذا با توجه به موارد مطروحه فوق، اطلاع رسانی آن شرکت مبنی بر موافقت یا مخالفت فرابورس ایران با انعقاد قرارداد پروژه پدیده کیش پس از تودیع ضمانت لازم یا هر شرط دیگری خلاف واقع بوده و مسئولیت هرگونه تصمیمات و اقدامات در خصوص قرارداد مذکور بر عهده اعضای هیات مدیره و مدیرعامل آن شرکت است.

بدیهی است، مسئولیت رعایت قوانین، مقررات و صرفه و صلاح شرکت و سهامداران در هرگونه تصمیم گیری پیرامون قرارداد پروژه پدیده کیش بر عهده اعضای هیات مدیره و مدیران شرکت بوده که در مکاتبات و پی نوشت‌های مکرر مقام قضایی نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

باتوجه به توضیحات فوق الذکر، پیشنهاد می‌شود سهامداران با مطالعه دقیق مفاد قرارداد منعقد شده پروژه پدیده شاندیز کیش و ابهامات مطروحه از سوی فرابورس ایران و پاسخ ناشر به آن‌ها اطلاعات مذکور را در تصمیم گیری‌ها خود در نظر بگیرند.

ضمن تاکید بر مسئولیت هیات مدیره شرکت در خصوص ارائه اطلاعات صحیح و قابل اتکا، ضروری است سهامداران محترم تمام احتمالات ممکن را مدنظر قرار دهند.

 

 

توضیحات درخصوص مسئولیت هیات مدیره ناشر پیرامون قرارداد منعقد شده جهت تکمیل پروژه پدیده شاندیز کیش

توضیحات درخصوص مسئولیت هیات مدیره ناشر پیرامون قرارداد منعقد شده جهت تکمیل پروژه پدیده شاندیز کیش

توضیحات درخصوص مسئولیت هیات مدیره ناشر پیرامون قرارداد منعقد شده جهت تکمیل پروژه پدیده شاندیز کیش+ اطلاعیه

توضیحات درخصوص مسئولیت هیات مدیره ناشر پیرامون قرارداد منعقد شده جهت تکمیل پروژه پدیده شاندیز کیش+ اطلاعیه

همچنین در این اطلاعیه، مکاتبه فرابورس با ناشر نیز منتشر شده است، که به شرح زیر می‌باشد:

جناب آقای ورودی

مدیرعامل محترم شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز


با سلام و احترام

عطف به نامه شماره ۱۰۰/۲۸۱۲۶ مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۱ آن شرکت خطاب به مدیرعامل شرکت بین المللی افسازان آینده کیش که اشعار می‌دارد "پس از بحث و بررسی موضوعات مطرح شده در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ درمحل دفتر مدیرعامل فرابورس ایران، نهایتا تنها موضوع مورد ابهام شرکت فرابورس جهت انعقاد قرارداد و بازگشایی نماد "گشان"، تودیع ضمانت لازم برای مبلغ سرمایه گذاری انجام شده این شرکت در قرارداد مشارکت کیش عنوان و مقرر شد؛ مراتب پس از توافق طرفین در قالب الحاقیه به قرارداد منظم و قرارداد امضا گردد" موارد ذیل را جهت تنویر اذهان اعضای هیات مدیره ومدیران آن شرکت به استحضار می‌رساند.

۱-ارائه پیشنهاد اخذ تضماین و ضمانت نامه معبر از شرکت افسانه سازان آینده کیش در جلسه فوق الذکر بابت حصول اطمینان نسبی در خصوص انجام تعهدات طرف دوم قرارداد مشارکت مدنی پروژه پدیده کیش بوده و به دلیل عدم پیش بینی آن در مفاد پیش نویس قرارداد مذکور اخذ ضمانت نامه معتبر پیشنهاد شده است.

۲-ابهامات فرابورس ایران نسبت به قرارداد پروژه کیش محدود به موضوع اخذ ضمانت نامه معتبر نمی‌گردد. همچنین ارائه پاسخ به مکاتبات قبلی این شرکت پیرامو ابهامات مطرح شده نیز به منزله تایید یا عدم تایید پاسخ‌های ارائه شده توسط آن شرکت نبوده و مکاتبات فیمابین و افشای آن‌ها در سامانه کدال با هدف شفاف سازی حداکثری مفاد پیش نویس قرارداد پروژه کیش و اقدامات آن شرکت صورت گرفته است تا سهامداران بالقوه و بالفعل آن شرکت بتوانند با اشراف کامل نسبت به وضعیت شرکت تصمیم گیری کنند.

۳-لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت، هرگونه مسئولیت در قبال اقدامات، تصمیمات، فعل یا ترک فعل قانونی فوق مدیران و مدیرعامل شرکت در مقابل شرکت و اشخاص ثالث نسبت به تخلف از مقررات قانونی یا اساسنامه شرکت و یا مصوبات مجمع عمومی مسئول هستند؛ بنابراین فرابورس ایران تکلیفی در خصوص بررسی و پیگیری امور داخلی ناشران، رسیدگی و اظهارنظر نسبت به ابعاد مدنی و کیفری اقدامات و عملیات مدیران و بررسی آثار اطلاعات منتشر شده توسط آن‌ها را ندارد.

لذا با توجه به موارد مطروحه فوق، اطلاع‌رسانی آن شرکت مبنی بر موافقت (یا مخالفت) فرابورس ایران با انعقاد قرارداد پروژه پدیده کیش پس از تودیع ضمانت الزم یا هر شرط دیگری خلاف واقع بوده و مسئولیت هرگونه تصمیمات و اقدامات در خصوص قرارداد مذکور بر عهده اعضای محترم هیأت مدیره و مدیرعامل آن شرکت می‌باشد.

بدیهی است که مسئولیت رعایت قوانین، مقررات و صرفه و صلاح شرکت و سهامداران در هرگونه تصمیمگیر‌ی پیرامون قرارداد پروژه پدیده کیش بر عهده اعضای محترم هیأت مدیره و مدیران آن شرکت بوده که در مکاتبات و پی‌نوشت‌ها‌ی مکرر مقام محترم قضایی نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

                                                                                     زهرا زارع، مدیر نظارت بر ناشران بازار پایه

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
بورس نیوز و اخاذی ای که با منفی نوشتن میخواست از مدیران پدیده انجام بده و دست رد به حرومخوریش زده شد.
محسن
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳
متاسفم فقط برات بورس نیوز انشالله خدا به صورت فیزیکی یک مریضی به جان مدیر عامل بورس نیوز بیندازد. الهی آمین
سهامدار خرد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
بورسنیوز تنها جایه که نظرات سهامداران خرد غارت شده توسط دولتیهارو منتشر میکنه .کاش اختیارات بیشتری داشت میتونست حق ما مالباخته های بورسیرو که از سال 99 تا بحال سرمایمون تو بورس یکچهارم شده از حلقوم این دزدان بیرون بکشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۸
یه تعدادی فلک زده سرمایه خویش را هم برای کسب درآمد و اطمینان از سرمایه گذاری برای تولید و توسعه مملکت، در بورس سرمایه گذاری می کنند تا دلالی و واسطه گری در سایر بازارها اتفاق نیفتد. لطفا فراری نکنید