بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
بررسی الزامات موفقیت در بورس
اگر قصد ورود به بازار سرمایه را داشته باشید، حتما برای‌تان سوال است که چطور باید در بورس سود کنیم.
کد خبر : ۲۷۰۱۵۰

بررسی الزامات موفقیت در بورس

به گزارش بورس نیوز، اگر قصد ورود به بازار سرمایه را داشته باشید، حتما برای‌تان سوال است که چطور باید در بورس سود کنیم. همه ما می‌دانیم که بی‌گدار به آب زدن در این بازار پُرنوسان ممکن نیست؛ بنابراین آموزش پرایس اکشن و الزامات موفقیت اهمیت بالایی دارد. امروز به بررسی الزامات موفقیت در بورس می‌پردازیم.

بورس، بازار امنِ حرفه‌ای‌ها

بورس یک بازار سرمایه دیجیتال است که خرید و فروش انواع کالا، قرارداد آتی و اوراق بهادار در آن قیمت گذاری می‌شود. دو نوع بورس وجود دارد: بورس اوراق بهادار و بورس کالا. در بورس اوراق بهادار، سهام و اوراق قرضه و در بورس کالا، کالا معامله خواهد شد. فعالیت‌های معامله‌گران تحت نظر سازمان بورس و اوراق انجام می‌شود؛ بنابراین قانونی و امن است.

شما با هر سرمایه‌ای می‌توانید وارد بورس شوید و به خرید و فروش سهام، نفت و طلا بپردازید. با این وجود، بازار سرمایه برای تازه‌کاران پُر آشوب به‌نظر می‌رسد و بسیاری در بدو ورود منصرف می‌شوند. اغلب این افراد بدون برنامه و کسب اطلاعات شروع کردند و توانایی کار در این بازار را ندارند. فکر می‌کنید راه موفقیت در بورس چیست؟ سرمایه‌گذاران و افراد موفق چه نکاتی را در نظر می‌گیرند؟

الزامات موفقیت در بورس چیست؟

سهامدار واقعی ضرر نمی‌کند.

احتمالا این جمله را شنیده‌اید. بازار سرمایه پر از ریسک است؛ اما با عملکرد درست میزان سود چند برابر ضرر می‌شود. با وجود نوساناتی که بازار سرمایه دارد؛ قبل از راه اندازی حساب، باید نکات را دنبال کنید و با مباحث مختلف مثل دوره پرایس اکشن آشنا باشید. مرور این نکات به شما در تصمیم گیری و مدیریت سرمایه کمک می‌کند و حیاتی محسوب می‌شود. این نکات نه یک انتخاب، بلکه یک اجبار برای موفقیت هستند. در ادامه هر چیزی که برای موفقیت در بازار سرمایه نیاز است را بررسی می‌کنیم.

صبر کنید

شما مجبور نیستید تمام پول‌تان را به سهام تبدیل کنید. اگر سهام مناسبی پیدا نکردید، مدتی صبر کنید. شتاب‌زدگی را کنار بگذارید و روی هیچ‌چیز حساب باز نکنید. تا زمانی که تجربه کافی ندارید وارد معامله پُر ریسک نشوید. بدون اطلاعات کافی سرمایه‌گذاری نکنید. این مهم‌ترین چیزی است که باید برای موفقیت در بورس در نظر بگیرید؛ در واقع این موضوع، نکته صفر یا پایه در بازار سرمایه است و بی‌توجهی به آن همه‌چیز را خراب می‌کند.

بررسی الزامات موفقیت در بورس

آموزش ببینید

فرقی ندارد اقتصاد ایران را در نظر بگیرید یا راجب بازار‌های بین الملل فکر کنید؛ عرضه و تقاضا همیشه تغییر می‌کند و شما باید در حال یادگیری باشید. آموزش در بازار بورس اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ چون بحث سرمایه و اقتصاد کلان در میان است. شما باید آموزش پرایس اکشن، انواع تحلیل‌ها و مفاهیم بورس را دنبال کنید و بعد سراغ بازار سرمایه بروید. شروع بدون اطلاعات کافی باعث شکست شما و هدر رفت سرمایه می‌شود.

با سیگنال‌ها پیش نروید

سیگنال در بورس توسط گروه‌ها و شبکه‌های قوی انجام می‌شود. هدف از این کار هدایت بازار به یک سمت و کنترل آن است. با توجه به این موضوع، سهامی که با سیگنال قیمتش افزایش پیدا کرده باشد با یک سیگنال هم کاهش قیمت خواهد داشت. برای مدیریت ریسک و سرمایه از سیگنال‌ها دور بمانید و با کمک تحلیل و داده‌ها تصمیم بگیرید.

مدیریت سرمایه

بدون رعایت اصولِ مدیریتِ سرمایه، احتمال موفقیت در بورس بسیار پایین خواهد بود. بازار بورس طبق احتمالات پیش می‌رود و هر کدام از ما تصمیم می‌گیریم چه مقدار از سرمایه‌مان را در چند مرحله و برای کدام سهام در نظر بگیریم. هر مقدار پول که دارید را در چند سهام مختلف ذخیره کنید و هیچ‌وقت همه آن را یک‌جا سرمایه گذاری نکنید. قبل از خرید سهام حد سود و ضرر را مشخص کنید و در چارچوب قوانین سرمایه پیش بروید.

توانایی تحلیل بازار

اگر قصد خرید سهام طلا یا هرچیز دیگری در بورس را دارید، باید روی قدرت تحلیل‌تان کار کنید. این مهم‌ترین شرط برای موفقیت در بازار بورس است. آموزش پرایس اکشن و موارد دیگر در کنار تجربه تنها راه برای رسیدن به توانایی تحلیل بازار است. باید آموزش ببینید و سرمایه گذاری کنید تا پیچ و خمِ راه، دست‌تان بیاید و به سود برسید.

تحلیل بورس به دو شکل بنیادی و تکنیکال انجام می‌شود. برای افزایش مهارت و موفقیت در بازار سرمایه باید با هر دو نوع تحلیل بنیادی و تکنیکال آشنا باشید و روش‌های آن‌ها را بشناسید و به کار بگیرید.

بررسی الزامات موفقیت در بورس

تحلیل بنیادی

تحلیل بنیادی ارزش ذاتی سهام را در نظر می‌گیرد. با این روش شما به اطلاعات مختلف شرکت و سهام مورد نظر دسترسی پیدا می‌کنید و چشم انداز بهتری دارید. در این روش هر چیزی به شرکت مربوط است را در نظر میگیرید و بعد به نتیجه می‌رسید. وضعیت مالی، سودآوری، احتمالات آینده و قدرت نام تجاری شرکت چندتا از فاکتور‌های ارزش ذاتی هستند و همه آن‌ها اهمیت بالایی دارند. تحلیل بنیادی با دو رویکرد مختلف انجام می‌شود.

● رویکرد بالا به پایین: در این روش ابتدا اقتصاد کلان بررسی می‌شود و سپس به تحلیل صنایع می‌رسیم. در نهایت از میان شرکت‌های موجود در صنعت مورد نظر، بهترین مورد برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌شود.

● رویکرد پایین به بالا: این رویکرد برعکس مورد قبلی است و بررسی از جزء به کل انجام می‌شود.

تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال یعنی با استفاده از عملکرد گذشته یک سهام، نمودار آن را در آینده پیش‌بینی می‌کنید. در واقع با تحلیل داده‌ها، الگوی یک بازار را شناسایی و آینده آن را پیش‌بینی می‌کنید. تحلیل تکنیکال متداول‌ترین روش در بورس است و برای سهام‌های مختلف کشاورزی، نفت، کالا و ... استفاده می‌شود.

این روش برخلاف تحلیل بنیادی به ارزش ذاتی اهمیتی نمی‌دهد و تنها داده‌ها را در نظر می‌گیرد. ابزار‌های زیادی برای تحلیل وجود دارند که کار را راحت‌تر می‌کنند؛ اما در نهایت پیش‌بینی شما مهم است. این روش در بازار‌های دیگر نیز کاربرد دارد و به بورس محدود نمی‌شود.

پرایس اکشن

پرایس اکشن یک تکنیک معامله‌گری و تحلیل بازار بدون استفاده از ابزار‌های مختلف و اندیکاتور است. این روش نوعی تحلیل تکنیکال است که با بررسی قیمت، نظم حاکم بر بازار را مشخص کند. شما با داده‌های پرایس اکشن می‌توانید تصمیمات بهتری بگیرید و با دید باز سرمایه گذاری کنید. با این روش بررسی روند شرکت‌های بورسی راحت‌تر و سریع‌تر می‌شود.

در تحلیل تکنیکال تمام داده‌ها بررسی می‌شود و پرایس اکشن که بخشی از آن است، قیمت را در نظر می‌گیرد. شما با کمک چارت قیمتی خام معامله می‌کنید و به هیچ انداکتور دیگری نیاز ندارید. این روش بسیار مفید است و یادگیری‌اش به تمام سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود.

بررسی الزامات موفقیت در بورس

تسلط به مفاهیم

مورد آخر که برای موفقیت در بورس نیاز دارید، تسلط به است. شما به تمام این کلمات و معنی و مفهوم آن،‌ها نیاز دارید تا کارتان سریع و پیش برود. با کمک اصطلاحات بورس به نکات و آموزش‌های جدید دسترسی پیدا می‌کنید که قطعا کاربرد دارند. مفاهیم پایه، اصطلاحات و ابزار‌ها مواردی هستند که باید به مرور بشناسید.

جمع بندی

بازار سرمایه پیچیده است و همه ما از این مورد آگاه هستیم. شرط موفقیت در این بازارِ پُر‌آشوب، آموزش پرایس اکشن و موارد دیگری است که در این مقاله بررسی شد. در این راستا می‌توان در دوره‌های سایت‌های آموزشی آنلاین حضور پیدا کنید یا از پکیج بهترین اساتید دنیا بهره ببرید. سایت‌های ایرانی و خارجی زیادی مثل تریدینگ ویو (tradingview)، یودمی و مکتب‌خونه در این حوزه فعالیت دارند و انواع آموزش‌ها را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
بار سایت جدید بورس افزایش یافت
مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس­­:

بار سایت جدید بورس افزایش یافت

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶
ببینید اموزش دیدن حرف درستی هست درجای که بنیادها درست ثابت وکم تخییر باشد اموزش دیدن با اینکه زبان رمزی وزرگری یاد بگیری فرق دارد بببنید الان درکشور برای یک ادرس دادن اماکن هرگس برای خودش نوعی ادرس گزاری زرگری راه انداخته است مثلا یکی برایاس خیابان کار میکند یکی براساس محله وتیمجهوو تخییرات زیاد وپشت سرهم هدفمند همان چنک تمام عیار هست ودر چنگ تمتم عیار که هرلحزهزمان ومکان وارزشها تخییر وتحول میکنند به ثورت گمتر از ثانیه تنها علفهای هرز فاسد مفسد ورانتخوار زرگری باز رشد میکنند ونه بنیاوهای قابت محکم وقابل اتکا الان بلینید تخییرات مگرر گارتهای شناسای پلا خودروها وهمه چیز مردم را گرفتار فساد روتین شده قرار داده هست مثل همین فسادی که برای تکثیر جمعیت راه انداختهاند که همهاش فساد فساد فساد هست ونتیچه این تخییزات زرگری چز نابودی چیزی نخواهد بود ومتزرر شدن همه
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
تو ....سهام خودرویی 3 سال قبل یه ما فروختین 3 -4 برابر قیمت امروز.