بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
کارشناس بازار سرمایه گفت:

بازار چشم انتظار گزارشات

بازار چشم انتظار گزارشات
بورس چشم به گزارش‌ها دوخته و در غیر این صورت شرایط عجیب و غریبی را تجربه نمی‌کند و اعداد و ارقام بالایی را به خود نمی‌بیند.
کد خبر : ۲۷۰۱۷۸

بازار چشم انتظار گزارشات

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز، بیان کرد: بازار بعد از چند هفته صعود و صف خرید‌های که دیده شد، حتی روند خوبی که به خود دید با ارزش معاملات بالای ۲۰ همت در حال صعود بود. البته همواره گفته شده که روند این چنینی بازار همسو با بازدهی دلار بوده و نگاه بورس به بازدهی دلار است، گواه این موضوع هم بازدهی ۱۰۰ درصدی دلار است؛ که در آن زمان واکنش بورس را هم به این موضوع شاهد بودیم. بعد از متوسط ۱۰۰ درصد بازدهی در بسیاری از سهام در هفته‌های انتهای روند صعودی بازار کند شد، به یکباره هفته‌ای به شدت جهنمی را پشت سر گذاشتیم که خارج از تصور تمام. تحلیلگران بود. روز‌های ابتدای این هفته بازار کمی از فروشنده خالی شد یعنی در واقع به صورت مقطعی وقفه‌ای را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: دلیل این نگاه بازار هم می‌توان تغییرات در نرخ دلار بیان کرد چراکه دلار بعد از مدت‌ها که چند تومان روند نزولی. به خود گرفت در وقفه‌ای ایستادگی قیمتی نشان داد و بورس هم متناظر با آن ایستادگی از خود برجایی می‌گذارد.

بورس ایستاده در غبار

این فعال بورسی تشریح کرد: با وجود اینکه بورس در روز‌هایی ایستادگی از خود نشان داده است، در این روز‌ها نکته عجیب و غریبی برای آن رخ نداده و سیگنال مثبتی که تمام فعالین و کارشناسان منتظر آن هستند از بازار سرمایه مخابره نشده است. در این حالت نمی‌توان با قطعیت گفت که بازار شرایط مطلوبی و خوبی دارد. با این حال برای هفته‌های آتی می‌توان پیش‌بینی کرد بازار متعادل باشد البته با وجود اینکه ارزش معاملات از حدود ۲۰ همت به ۱۰-۱۲ همت رسیده است. این روند نمایان‌گر این موضوع. است که بازار سرمایه احتمالا با گزارش‌ها جان تازه بگیرد و ۱-۲ روز شرایط مثبت را تجربه کند.

الیاس کردی در پایان گفت: بورس چشم به گزارش‌ها دوخته و در غیر این صورت شرایط عجیب و غریبی را تجربه نمی‌کند و اعداد و ارقام بالایی را به خود نمی‌بیند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
همه چیز چند ساله هر روز گرون میشه ولی سهام برعکس ارزونتر میشه البته دزدی پول مردم تو بورس توسط دولتیهای .اتفاق میافته
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
همه چیز چند ساله هر روز گرون میشه ولی سهام برعکس ارزونتر میشه البته دزدی پول مردم تو بورس توسط دولتیهای .اتفاق میافته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
خاندوزی و عشقی هم مثل اون 25 اختسادخون ابله مخالف رشد بورس هستن و فقط با مثبت نشان دادن شاخص قلابی دارن عوام فریبی میکنن که سرمایه های مردمو نابود کنن.همه کالاها در 3 سال گذشته 1000درصد گرون شدن ولی اکثریت سهام هنوز یکسوم قیمت 3 سال قبلشون هستن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
عشقی و خاندوزی و فرزین هر 3تا استعفا استعفا استعفا
مجلس باید این 3تا را فورا عزل کند.تمام بدبختی ما بورسی ها زیر سر این 3تاس
جناب حاج آقا محسن رضایی هم میخواست 3روز مشکل بورس را حل کند.الان3سال گذشته وضع ما را بدتر کردند.با این تورم کمر هرچی سهامداره خرد شد.چه می کنید با مردم؟!!!!!!!!!!!!!!!!!یعنی قیمت سهام به زیر قیمت پشکل بز رسیده،هنوز دست بردار نیستند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
خودتونید
متضرر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳
400میلیون سال 99 تو بورس در سهام مختلف سرمایه گزاری کردم الان با تورم هزار درصدی در این مدت پولم باید حداقل 10 برابر میشد ولی یکسوم سال 99 شده یعنی 400 میلیونم شده 120 میلیون.به کی بگیم وقتی همه میخواان فقط پول مارو مالخود کنن؟خدایا ما را از شر اینا نجات بده. الهی آمین.