بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
سهم ۸۳ درصدی کامیون‌های ایران‌خودرو دیزل از درآمدزایی؛

بار درآمدزایی "خاور" به دوش کامیون سنگین افتاد

بار درآمدزایی
"خاور" توانست روند صعودی خود را نسبت به دوره مشابه سال گذشته ادامه دهد، عملکرد اردیبهشت‌ماه این شرکت نویدبخش شروعی قدرتمند در سال مالی جدید باشد.
کد خبر : ۲۷۰۳۰۶

بورس نیوز:

شرکت ایران‌خودرو دیزل در تاریخ ۷ خردادماه سال جاری گزارش فعالیت ماهانه منتهی به اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ را در سامانه کدال بارگذاری و به اطلاع سهامداران رساند که در ماه گذشته عملکرد مالی به چه صورت بوده است.

این خودروساز در اردیبهشت ماه از فروش محصولات تولیدی خود موفق به درآمدزایی ۴ هزار میلیارد تومانی شد و در ۲ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی (منتهی به اسفندماه ۱۴۰۲) نیز به درآمد تجمیعی ۴ هزار و ۲۲۹ میلیارد تومانی دست پیدا کرد.

شرکت ایران‌خودرو دیزل درآمد ماهانه‌ای که در دومین ماه از سال جاری شناسایی کرد از فروش محصولات (اتوبوس، ون و پیکاپ و کامیون سنگین) در بازار داخل کشور بود. از ابتدای سال مالی تاکنون نیز درآمدزایی این شرکت دیزلی از فروش خودرو‌ها در بازار داخلی است.

درآمد ماهانه "خاور" بالاترین نقطه خود را در ۳ سال گذشته ثبت کرد

شرکت ایران‌خودرو دیزل در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ درآمد عملیاتی که از فروش خودرو‌های سنگین خود کسب کرد نسبت به فروردین ماه سال جاری افزایش حدوداً ۱۷۰۰ درصدی (۳ هزار و ۷۸۴ میلیارد تومانی) را در کارنامه مالی خود به ثبت رساند.

"خاور" با رشد درآمدزایی که این دوره از خود بر جای گذاشت، نشان داد که نسبت به درآمد تجمیعی سال مالی گذشته ۱۹۸ درصد افزایش را به همراه داشته است.

روند درآمدزایی خاور در اردیبهشت‌ماه+بورس نیوز

بر اساس نمودار فوق "خاور" توانست روند صعودی خود را نسبت به دوره مشابه سال مالی گذشته ادامه دهد، عملکرد اردیبهشت‌ماه خاور نویدبخش شروعی قدرتمند در سال مالی جدید باشد و می‌تواند عملکرد مثبتی را نسبت به ادوار گذشته در ۳ ماه نخست از خود بر جای بگذارد.

بر اساس فعالیت ماهانه "خاور" در دومین ماه از سال مالی متوجه می‌شویم که بیشترین تقاضای موجود برای کامیون سنگین بوده است که از فروش آن به درآمدزایی ۳ هزار و ۳۲۶ میلیارد تومانی رسید. همچنین میزان درآمد به‌دست‌آمده از فروش این خودرو دربرگیرنده‌ی ۸۳ درصد از درآمد اردیبهشت‌ماه این شرکت بود

روند درآمدزایی خاور در اردیبهشت‌ماه+بورس نیوز

نرخ فروش کامیون سنگین در این دوره برابر با ۲ میلیارد و ۵۶۲ میلیون تومان به ثبت رسید، این مبلغ نسبت به ماه گذشته تغییر عمده‌ای را به دنبال نداشت، بیشترین میزان نرخ فروش محصول "خاور" متعلق به اتوبوس با نرخ ۳ میلیارد و ۷۹۳ میلیون تومان در ازای هر دستگاه بود، اما لازم به ذکر است میزان درآمدی که از فروش محصولات خود به دست آورد برابر با ۲۱۶ میلیارد تومان (اتوبوس) و ۴۶۴ میلیارد تومان (ون و پیکاپ) بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر