بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
بازار سرمایه مستعد رشدی متناسب با تورم
همواره بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها، با وقفه بیشتری به تورم واکنش نشان داده است؛ اما تردیدی نیست که این بار هم این اتفاق رخ خواهد داد و بازار سرمایه متناسب با تورم، رشد خواهد کرد.
کد خبر : ۲۷۰۳۲۸

بازار سرمایه متناسب با تورم، رشد می کند

به گزارش بورس‌نیوز بعد از ریزش تقریباً ۵۴ هزار واحدی شاخص کل بورس در معاملات روز گذشته نگرانی‌هایی برای سهامداران ایجاد شد.

 

علی بهشتی روی، مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص وضعیت بازار سرمایه اظهار کرد: بعد از منفی‌های چند هفته قبل، اعتمادی که به تازگی در بازار سرمایه شکل گرفته بود، کمی متزلزل شد و شتاب رشد بازار تحت تاثیر تزلزل اعتماد و ترس سهامداران، کاهش یافت و طبیعی است که مجدداً بعضی سهامداران به خبرها، بیش‌واکنشی نشان دهند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: از سوی دیگر، به نظر می‌رسد تجربه فراز و فرود سال ۹۹ منجر به رفتار‌های محتاطانه متولیان بازار سرمایه و سیاستگذاران هم شده و بعضی تصمیمات و اقدامات همچون تغییر حد نصاب صندوق‌های درآمد ثابت یا تغییر ضریب اعتبار کارگزاری‌ها ناشی از همین احتیاط بوده است. در نهایت هم، این ترس و احتیاط دست انداز‌هایی در مسیر رشد بازار سرمایه ایجاد کرده است.

مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین با پیش‌بینی از روند آتی بازار سرمایه تصریح کرد: اگرچه عده‌ای اعتقاد دارند بازار سرمایه همواره باید آینه تمام‌نمای اقتصادی کشور باشد و اگر اقتصاد کشور به رشد و شکوفایی نرسیده، پس این بازار هم جای رشد چندانی ندارد؛ اما واقعیت این است که اگر چه رشد و شکوفایی چندانی در اقتصاد کشور نداشته‌ایم؛ ولی تورم سنگینی بر اقتصاد کشور ما سایه افکنده که تمام بخش‌های اقتصادی و غیراقتصادی کشور از این تورم تاثیر می‌پذیرند و به نوعی با این تورم آپدیت می‌شوند. قاعدتاً با توجه به شرایط تورمی کشور، ارزش شرکت‌های فعال در بازار سرمایه هم افزایش یافته و باید ارزش‌گذاری جدید شده و متناسب با تورم، سهام این شرکت‌ها نیز قیمت جدید به خود بگیرند. رشدی که تحلیلگران و کارشناسان بازار سرمایه ماه‌هاست انتظار آن را می کشند، ناشی از همین تورم است و طبیعی است که فاصله بین ارزش ریالی و ارزش دلاری بازار سرمایه باید پر شود. البته که همواره بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها، با وقفه بیشتری به تورم واکنش نشان داده است؛ اما تردیدی نیست که این بار هم این اتفاق رخ خواهد داد و بازار سرمایه متناسب با تورم، رشد خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بیات
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۴
۳ سال است بازار سرمایه را منفی و سرمایه مردم را در حال حاضر بی ارزش کردن حق الناس نیست
تیموری
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۵
سرمایه ام در بورس در طی ۲ سال اخیر نابود شد
نبی پور
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۸
۳ سال پیش ۵ میلیارد تومان با ارزش را وارد بورس کردم با این پول ۳ سال پیش می توانستم در پردیس فاز ۱۱ و پرند بیش از ۵۰ واحد مسکونی بخرم حالا امروز بعد از ۳ سال سرمایه ام تبدیل به ۲ میلیارد تومان منفی شده است حالا حتی نمی توانم ۱ واحد هم بخرم ایا...........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
با همین چرندیات 4 ساله نگزاشتین سهام خودرویی رشد کنه و سهامداران خودرویی متضررترین سهامداران کشورند که هم سود سالیانه سهام نمیگیرند و هم ارزش سهمشان نسبت به 3 سال قبل یکسوم شده اگرچه در همین مدت تورم 1000درصدی در همه کالاها داشتیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵
رشد ملایم چند ماه طول میکشه 20درصد سهام رشد کنند بعد دستوری طی 3-4 روز مثل 2 هفته قبل 30درصد سقوطش میدن و سرمایه های مردمی رو نابود میکنن. با این مسئولین بخیل و خسیس بورس هیچوقت نمیتونه رشدکنه.ًَ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
فقط کارشان شده شاخص سازی الآن بسیاری از سهام ها در شاخص ۱۲۰۰ هم معامله نمی شوند اصلا می دونید چیه در این کشور کسی نیست از حق و حقوق سهامدار دفاع کنه

پارسال شاخص ۱۳۰۰بود بازدهی یکساله بسیاری از سهام ها منفی شده این یعنی به قیمت پارسال معامله میشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
نابود باد دزد سرمایه های مردم با نام دولت
سهامدار خرد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
دولت نه تنها بیسواد 6 کلاسه هست بلکه دستش هم کج است و در جیب سهامدار خرد