بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
نگاهی به عملکرد یک‌ساله گروه توسعه مالی مهر آیندگان؛

"ومهان" در یک سال چقدر سود ساخت؟

"ومهان" موفق به تحقق یک هزار و ۴۰۱ ریال سود خالص به‌ازای هر سهم شد.
کد خبر : ۲۷۰۴۰۲

بورس‌نیوز:

شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان با سرمایه ثبت شده ۳ هزار میلیاردتومانی و ارزش بازار ۲۷ هزار میلیاردتومانی، گزارش اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ماهه منتهی به اسفندماه سال ۱۴۰۱ خود را در سامانه کدال ثبت کرد. این شرکت در پایان سال ۱۴۰۱ توانست ۴ هزار و ۸۰۵ میلیارد تومان از سرمایه‌گذاری‌های خود درآمد کسب کند؛ البته حدود ۴۴ میلیارد تومان از درآمد " ومهان " صرف هزینه‌های عملیاتی شد. درآمد‌های عملیاتی این شرکت نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۴۸ درصد افزایش یافت و از طرفی هزینه‌های سرمایه‌گذاری این شرکت نیز با ۱۳۲ درصد افزایش مواجه شد.

شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان در این دوره ۱۲ماهه موفق به ثبت سود عملیاتی ۴ هزار و ۷۶۱ میلیاردتومانی شد که نسبت به دوره مشابه ۴۷ درصد افزایش را تجربه کرد؛ سپس با کسر هزینه‌های مالی سال ۱۴۰۱ از سود عملیاتی، سود خالص ۱۴۰۱ شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان به دست آمد که بر اساس این محاسبه صورت‌گرفته، شرکت توانسته است در پایان سال مالی ۱۴۰۱، بالغ بر ۴ هزار و ۲۰۳ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کند که در مقایسه با سال گذشته حدود ۴۶ درصد افزایش داشته است.

با نگاهی دقیق‌تر به‌صورت وضعیت‌های مالی "ومهان" می‌توان دریافت که شرکت با افزایش سود خالص توانسته است تا حدودی به سود انباشته خود بیفزاید. چرا که سود انباشته شرکت از ۳ هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۵ هزار و ۴۰۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ رسیده است. همچنین "ومهان" موفق به تحقق یک هزار و ۴۰۱ ریال سود خالص به‌ازای هر سهم شد. سود محقق شدة هر سهم در سال مالی گذشته (سال ۱۴۰۰)، ۹۶۰ ریال بود.

در انتها در یک نمودار خلاصه شده صورت سود و زیان شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان را ملاحظه می‌فرمایید.

در پایان از منظر نسبت P/E به بررسی سهم "ومهان" می‌پردازیم؛ P/E "ومهان" در حال حاضر حدود ۶.۴۳ است و P/E گروه نیز حدود ۱۱.۰۶ است.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سود ۶۰۰ میلیاردتومانی
گروه توسعه مالی مهر آیندگان واگذار کرد؛

سود ۶۰۰ میلیاردتومانی "ومهان"

گروه توسعه مالی مهر آیندگان رکورد زد
ارزش بازار "ومهان" در صدر؛

گروه توسعه مالی مهر آیندگان رکورد زد

افزایش سرمایه‌گذاری‌های غیر بورسی
گروه توسعه مالی مهر آیندگان جایگزین کرد؛

افزایش سرمایه‌گذاری‌های غیر بورسی "ومهان"

ارسال نظر