بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
برای پیش‌بینی هفته جاری، به سراغ کارشناسان رفته‌ایم تا نظر آن‌ها را در خصوص بازار سرمایه و وضعیت بورس تهران طی هفته جاری جویا شویم
کد خبر : ۲۷۰۴۷۹

بورس‌نیوز:

 

به گزارش بورس نیوز، در نظرسنجی این هفته از 15 فعال بازار سرمایه، غالبا امید تعادل بازار داشتند و امیدوار به آنکه بازار سرمایه هفته پیشرو را در وضعیت متعادلی به پایان رساند.

این کارشناسان صنایع پیشروی بازار را عمدتاً بانکی ها و سیمانی ها عنوان کردند و باید دید که آیا تا پایان هفته نظر این کارشناسان، رنگ‌وبوی واقعیت را خواهد گرفت یا خیر!

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲

بهمن فلاح: با توجه به تعطیلی ۲ روز کاری در این هفته و کاهش ارزش معاملات به زیر ۱۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی میشه نه ورود نقدینگی و‌نه رشد ارزش معاملات را داشته باشیم معاملات کم حجمی را در پیش خواهیم داشت . 

 

محمد باقر خادمی: با توجه به نیمه تعطیلی هفته پیش رو انتظار رشد یا افت قابل توجهی در کلیت بازار نداریم.

 

هلن عصمت پناه: بررسی ارزش معاملات، میزان تقاضا و ورود نقدینگی، تعیین کننده شرایط این روزهای بازار است، به هفته متعادلی وارد میشویم و تعطیلات پیش رو هم بیشتر به تعادل بازار رقم‌ میزند، در کنار این‌مولفه ها، اخبار ضد و نقیضی از فضای تعاملات به گوش میخورد که صرفا به دلیل خبر محور بودن ( نه عملیاتی شدن )، موثر بر بلاتکلیفی بازار و سهامداران می باشد، لذا جمع بندی، بازاری متعادل و کمی بی جان پیش بینی می شود

 

هابیل خاوری: افرادی که به امید تورم بالا و نرخ دلار و دلیل هایی از این دست امیدوار هستند سهامی را که بدون هیچ پشتوانه علمی خریده اند رشد کند، هر جایی که نشسته اید و این متن را میبینید یک نگاه به اطرافتون بندازید، همه وسایل اطرافتون در طی یک دوره تورمی مشمول افزایش قیمت شدن!! درسته؟؟
از گوشی دستتون، صندلی که روش نشستید تا خودکاری که در دست دارید؟

بجای وقت تلف کردن در بازار سرمایه برای خرید بلند مدت میتونید هر کالای دیگه ای خرید کنید که نیازی به دانش تحلیلی نداره، و قطعا سود میکنید. وصرفا این سود برامده از شرایط تورمی است.

معامله گری و تحلیل گری یه علمه، و بکارگیری نادرست و ناقص این علم پیچیده نتایج مخربی ببار میاره، و قرار نیست همه ۵۰ میلیون کد بورسی معامله گر و تحلیلگر باشن، افزایش ارزش دارایی ها در اثر تورم یا هر چیز دیگری با کسب سود در بازارهای مالی زمین تا آسمون تفاوت داره، کسب بازدهی بدون دانش مالی امکان پذیر نیست. پس این که در کوچکترین منفی بازار همه را مقصر بدانیم بنظرم فرار رو به جلو عده ای محدود از سیگنال فروشان و Vip داران بازار است، وگرنه همین افراد علم این را دارند که اگر بازار ما دستوری است پس مثبت هایش ام دستوری است!!!!! به هر حال بگذریماز این موضوع.....

از طرفی در اخرین روز معاملاتی هفته گذشته ارزش معاملات 8/5 همت و حجم معاملات 13/8 میلیارد برگ سهم بود که در مجموع منجر به خروج 770 میلیارد تومان پول از بازار شد.
یکی از اصول ابتدایی در تحلیل در روند و موج های نزولی بازار اینست که تا زمانی که بازار به یک سطح حمایتی معتبر نرسیده است و اصلاح خاتمه نیافته است، فعالین بازار مثبت ها را فرصت فروش میدانند تا خرید چون هر بار بازار کف پایین تری خواهد ساخت تا زمانی که به سطوحی برسد که کلیت بازار به اجماع بر ارزندگی بازار دست پیدا کنند. اما در کلیت بنظر هفته پیش رو هم بازاری نوسانی را پیش رو داشته باشیم، و انتظار اینست که شاخص کل به سطح 2.100 باز گردد و مجدد از این سطح برای اهداف بعدی خود آماده شود،از منظر زمانی نیز میتوان به تاریخ 20 الی 22 خرداد ماه اشاره کرد که میتواند مجدد نقطعه عطفی در مسیر بازار باشد. ضمنا در خصوص حواشی برجام که این چند روزه داغ شده و شک ندارم که مجدد واژه های فیک سهام برجامی و غیر برجامی بر سر زبان ها خواهد افتاد باید عرض کنم که ادبیات سهام برجامی و غیر برجامی بدون هیج پشتوانه علمی است و ملاک و معیار سرمایه گذاری هایتان نباشد.


نوید سالک:
با توجه به اینکه هفته جاری عملا سه روز کاری برای بازار سرمایه دارد و همچنان ارزش معاملات روند کاهشی خود را تغییر نداده، از طرف دیگر در هفته گذشته هم شاهد خروج پول حقیقی بودیم، به نظر می رسد علیرغم تحولات نسبتا مثبت دیپلماتیک، اما شاخص همچنان در هفته جاری نیز متعادل و منفی باشد.


مجتبی دیبا: هفته پیش رو با توجه به تعطیلات و همچنین برگزاری نمایشگاه که از نکاه احساس بازار مهم خواهد بود 
ریتم تعادلی با شیب کم مثبت پیش رو خواهیم داشت  


احسان خورشیدی: با عنایت به کم حجم شدن معاملات طی هفته گذشته پیشبینی میشود فشار فروش کم شده و سهمها در همین قیمتها شروع به کف سازی و معامله به صورت ساید بکنند .


سمیه صفری: با توجه به تعطیلات پیش رو انتظار می رود بازار کم حجم و کم رمقی را شاهد باشیم. از طرفی با رسیدن اخباری از روند مثبت مذاکرات و البته گزارشات خوب صنعت بانک، نمادهای بانکی بیشتر مورد توجه بازار قرار بگیرند.


سهیلا نقی پور: با توجه به تعطیلی دو روز معاملاتی در هفته پیش رو و افزایش عرضه و کاهش ارزش معاملات در هفته گذشته پیش بینی میشود در هفته آتی شاهد بازاری نوسانی باشیم .

 

احمد جانجان: با توجه به پارامترهای سیاسی و اقتصادی و کاهش ارزش معاملات و تشکیل رنج باکس با اصلاح زمانی-قیمتی مواجه هستیم.

 

علی بهشتی روی: با توجه به اخبار مثبت در حوزه سیاست خارجی، ثبات و رکود در بازارهای موازی انتظار اقبال در بازار سرمایرو دارم

 

بهراد موسوی: با توجه به افزایش عرضه ها در هفته گذشته و وجود ابهام فراوان در خصوص مذاکرات و قیمت دلار در بازار آزاد، پیش بینی میکنم هفته آینده بازاری نوسانی به سمت پایین داشته باشیم.

 

ندا کریمی: اخبار سیاسی سبب توجه به گروه ریالی شده و از جمله بانک ها در اولویت هستند. همزمان گروه حمل و نقل به دلیل پتانسیل ترانزیت با روسیه، گروه مورد توجه فعالان در هفته اخیر هستند.

 

پیام الیاس کردی: با توجه به اصلاح جزئی دلار در بازار غیر رسمی احتمالا هفته ی متعادل رو به منفی رو خواهیم داشت ارزش معاملات هم به شدت کم شده 

 

حسین ارجلو: با توجه به تعطیلات هفته جاری بازار کم رمق آغاز خواهد کرد، ولیکن بعد تعطیلات به نظر بازار برای یک استارت خوب آماده خواهد شد

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۶ خرداد ۱۴۰۲
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۶ خرداد ۱۴۰۲

ارسال نظر