بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
معاون اقتصادی سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح:

صندوق ها بدون مولدسازی دارایی ها دچار مشکل می شوند

قطعا اگر سازمان‌ها و صندوق‌ها به سمت مولدسازی دارایی هایشان نروند و نتوانند نقش آفرینی کنند دچار مشکل خواهند شد.
کد خبر : ۲۷۰۵۵۵

صندوق ها بدون مولدسازی دارایی ها دچار مشکل می شوند

کامران پورمحمدی، معاون اقتصادی سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح در گفتگو با بورس نیوز، اظهار کرد: همه ما در جریان  بحث بحران صندوق‌ها هستیم. حقوقی که صندوق لشکری و کشوری در سال جاری پرداخت می‌کند و به نوعی پرداخت قسمت عمده آن بر عهده دولت است، خود این دو صندوق عدد حقوقی که پرداخت می کند معادل کل بودجه عمرانی کشور بوده که یک پیام دارد.

وی افزود: به نوعی کل بودجه عمرانی کشور معادل دو صندوق بوده و این روز به روز در حال افزایش است. قطعا اگر سازمان‌ها و صندوق‌ها به سمت مولدسازی دارایی هایشان نروند و نتوانند نقش آفرینی کنند دچار مشکل خواهند شد. این مساله دولت را نیز در سال‌های بعدی در موضوع پرداخت دچار مشکل می کند و باعث می شود که سنگینی به سمت دولت روز به روز افزایش پیدا کند. 

معاون اقتصادی سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح ادامه داد: ما راهی جز افزایش مولدسازی دارایی ها، نگاه مهندسی مالی به دارایی‌ها در بسیاری از بخش‌هایی که اقتصاددانان بتوانند کمک کنند نداریم. شما اگر روند نقش آفرینی صندوق لشگری را در پرداخت کسری حقوق ببینید، متوجه خواهید شد شیب آن مثبت است، اما حواسمان باشد که میزان درصد سودی که از شرکت‌های اقتصادی می‌گیریم باید منطقی باشد. مثل این نباشد که ما ۹۰ درصد سود شرکت‌های اقتصادی را برای پرداخت حقوق بگیریم. عملا نگاه مقطعی نداشته باشیم که شرکت ها بگویند به فکر توسعه و زیرساخت شرکت‌ها نبودید که در نهایت صندوق‌ها زمین بخورند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر