بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲
رونمایی از قراردادهای آتی تک سهم در غرفه بورس تهران
قرارداد آتی تک سهم، جدیدترین ابزار در جهت کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در بورس و متنوع‌سازی پرتفوی سهامداران است.
کد خبر : ۲۷۰۵۵۹

رونمایی از قراردادهای آتی تک سهم در غرفه بورس تهران

بورس نیوز:

قرارداد آتی سهام با حضور مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، محمود گودرزی رئیس شرکت بورس تهران و جمعی از مدیران در محل غرفه شرکت بورس تهران در پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی، رونمایی شد.

آتی تک سهم به ثبات و پیش‌بینی‌پذیرتر شدن بورس کمک می‌کند

مجید عشقی رئیس سازمان بورس در آیین رونمایی قرارداد اتی سهام، اظهار کرد: یکی از ابزارهایی که نیاز دو طرفه شدن بازار بوده، قراردادهای آتی سهام بوده است. آزمون و خطا و تست های لازم این نماد به خوبی مورد بررسی قرار گرفته است. این ابزار در سه نماد فعال بوده و تا پایان سال در نمادهای دیگر راه‌اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: این ابزار پرریسک محسوب می‌شود و در کنار سایر ابزارها، نیازمند ابزار پر ریسک برای معامله‌گران حرفه ای و صندوق‌ها بوده ایم. این ابزار قابل استفاده عموم افراد نیست و شرکت بورس تهران و مشاوره سرمایه‌گذاری باید این اهم را تبیین کنند؛ چراکه در استفاده از این ابزار باید دانش کافی وجود داشته باشد.


رئیس سازمان بورس تصریح کرد: کنار اختیارهای معامله، این ابزار می‌تواند استراتژی‌های جدابی را برای معامله‌گران تهیه کند و پیش بینی پذیر بودن بازار را تسهیل می‌کند.

عشقی اظهار کرد: در حوزه صندوق سرمایه‌گذاری پیشرفت خوبی داشته‌ایم و توانستیم تنوع بسیاری را در این حوزه به‌وجود بیاوریم. البته جای صندوق سرمایه‌گذاری پوشش ریسک خالی بوده که این صندوق نیز تا پایان سال راه اندازی می‌شود و همکاری های لازم برای فراهم کردن مقدمات و راه اندازی ان انجام خواهد شد.

متنوع‌سازی سبد سهامداران با قرارداد آتی تک سهم

مهدی سبزی معاون عملیات بازار شرکت بورس تهران در این رونمایی گفت: این قرارداد جهت متنوع‌سازی سبد پرتفوی بورس سهامداران و فعالان بازار کاربرد دارد.

وی افزود: این قرارداد در حال حاضر در نمادهای شستا، شتران، اوراق گام صادرات فعال است. (سنا)

اشتراک گذاری :
ارسال نظر