بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
تحلیل مولتی تایم فریم پکرمان - ۱۳ تیر ۱۴۰۲
تحلیل مولتی تایم فریم بیشتر در بازار‌های جهانی کالا‌ها وجفت ارز‌ها کاربرد دارد و برای شناسایی و تسلط به روندها، مدیریت سرمایه و اخذ یک موقعیت معاملاتی مورد توجه معامله گران است.
کد خبر : ۲۷۱۴۶۴

به گزارش بورس نیوز، تحلیل مولتی تایم فریم بیشتر در بازار‌های جهانی کالا‌ها وجفت ارز‌ها کاربرد دارد و برای شناسایی و تسلط به روندها، مدیریت سرمایه و اخذ یک موقعیت معاملاتی مورد توجه معامله گران است. معامله گران با انتخاب تایم فریم بالاتر به عنوان چارت ماژور شروع به آنالیز نمودار‌ها می‌کنند تا با یافتن یک ستاپ معاملاتی در تایم فریم مینور و با یافتن ریسک به ریوارد مناسب وارد یک پوزیشن معاملاتی شوند.

در نمودار‌های بورس ایران نیز توانایی تحلیل مولتی تایم فریم قیمت‌ها وجود دارد با این تفاوت که تایم معاملاتی اکثر معامله گران با توجه به مدت زمان سه ساعت و  سی دقیقه بازار سرمایه، اغلب در دو تایم فریم هفتگی و روزانه و همچنین نسبت به محدوده نوسانگیری در تایم فریم سی دقیقه نیز قابل تحلیل است. از این رو نماد پکرمان را بصورت مولتی تایم فریم در سه فریم زمانی مورد بررسی قرار داده‌ایم.

در تایم فریم هفتگی و با بازنگری یک روند بلندمدتی از سال ۱۳۹۹، با شکل گیری یک الگوی هد اند شولدرز اصلاح بلندمدتی قیمتی و سهم اغاز شده است و پس از رسیدن به محدوده حمایتی (مستطیل خاکستری) رشد‌هایی از محدوده حمایتی ۱۷۰۰ تومانی.

تحلیل مولتی تایم فریم پکرمان

در ادامه تحلیل مولتی تایم فریم می‌رسیم به تایم مادر یعنی تایم روزانه در این تایم می‌بایست ناحیه‌های مهم را برای معاملات میان مدتی بیابیم. در ابتدا دو سطح استاتیکی ماژور حمایتی استاتیکی (۱۷۹۲-۱۶۶۶) و (۲۲۳۰-۲۱۰۵) به عنوان نواحی تقاضا و ماژور مقاومتی استاتیکی (۳۵۲۸-۳۲۱۴) به عنوان ناحیه عرضه شناسایی می‌کنیم. پس از رشد نوسانی قیمت داخل یک کانال صعودی با اصلاح کوتاه مدتی اخیر که از اواسط اردیبهشت ماه آغاز شده و هشداری با واگرایی منفی نیز داشته است. (خطوط عمودی که در چارت نمایان هستند)، قیمت پس از شکست کانال صعودی تا سطح ۲۲۰۰ تومان، نزدیک به ۳۰ درصد کاهش یافته است. این سطح با نگاه پرایس اکشن همانطور که ذکر شد یکی از محدوده‌های حمایتی مهم نیز بوده که می‌توان گفت به عنوان پولبک عمل کرده و با تقاضا همراه بوده است. پیش بینی می‌شود درمیان مدت با حفظ این حمایت  و با شکست موفق مقاومت استاتیکی  ۳۲۰۰ تومان قیمت بتواند تا هدف بعدی ۴۴۶۰ تومان پیش رود.

تحلیل مولتی تایم فریم پکرمان

در تایم فریم ۳۰ دقیقه که مناسب نوسانگیران بوده، تایمی است که پوزیشن‌های معاملاتی کوتاه مدتی و روزانه در این زمان اتخاذ می‌شوند. همانطور که در نمودار مشاهده می‌شود روند صعودی شکسته شده و قیمت تا سطح ۲۱۵۲ تومان اصلاح داشته است. این سطح قبلا در نمودار روزانه بررسی شد که یک سطح حمایتی و تبدیلی هست و یک نقطه ورود کم ریسک همینطور با تشکیل واگرایی مثبت بوده، اما نکته مهم، معامله گران می‌بایست در این محدوده حساسیت و توجه زیادی به ناحیه عرضه حوالی قیمت ۲۸۰۰ تومان داشته باشند همینطور توجه شود که این رشد کم، نشان از پولبک به ترند صعودی شکسته شده و اصلاح بیشتر نباشد. زمانی امیدواری برای رشد بیشتر خواهد بود که مقاومت ۲۸۰۰ و ۳۲۱۲ پر قدرت با ارزش معاملات بالا شکسته شود و برای سرمایه گذاران میان مدتی پیش بینی تحلیل تایم روزانه که قبلا ارائه شد مد نظر باشد.

گروه تحلیل کارگزاری امین سهم

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کاهش ۱۷ درصدی درآمد ماهانه
پایین‌ترین درآمدزایی گروه صنعتی بارز در ۵ ماه اخیر رقم خورد؛

کاهش ۱۷ درصدی درآمد ماهانه "پکرمان"

ارسال نظر