بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
رئیس سازمان بورس در کمیسیون اقتصادی مجلس:

بی اعتمادی به بازار سرمایه ضربه زد

بی اعتمادی به بازار سرمایه ضربه زد
نشست کمیسون اقتصادی در خصوص بررسی وضع بازار سرمایه با حضور احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد.
کد خبر : ۲۷۱۹۷۴
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، نشست کمیسون اقتصادی در خصوص بررسی وضع بازار سرمایه با حضور احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد.

در این نشست، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: از تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۱۷ ما شاهد کاهش ارزش بازار سرمایه بودیم؛ لذا نااطمینانی در بازار ایجاد شد که این بی اعتمادی به بازار ضربه زد. نقدینگی که از اول اسفند وارد بازار سرمایه شده یا از بازار خارج شده به سمت سپرده‌های بانکی و صندوق‌ها رفته است.

وی افزود: ارزش دارایی‌های وزارت تعاون ۳۵۰ همت، وزارت دفاع ۳۰۰ همت و سهام عدالت ۲۰۰ همت کاهش پیدا کرده است.

مهدی طغیانی، عضو کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع اصلی ما فقط یک صنعت در بورس نیست. نرخ خوراک تولیدکنندگان پتروشیمی به دلیل همزمانی این اتفاق است. باید بازار سرمایه با وضعیت شفاف و پیش بینی پذیری مواجه باشد. این که دولت به عنوان تصمیم گیر اصلی، درباره عوامل موثر بر سودآوری شرکت‌ها چه تصمیمی دارد؟ در دنیا کشور‌ها به سرمایه گذاران تعهد ۱۰ ساله می‌دهند. اما ما با گذشت ۴ ماه از سال تازه قیمت‌ها را ابلاغ می‌کنیم. هیچ قدرت پیش بینی پذیری برای سرمایه گذار قائل نیستیم که این به اعتماد سرمایه گذاران و سهامداران ضربه می‌زند.

وی ادامه داد: تصمیم گیری منسجم در دولت، قیمت گذاری محصولات، قیمت گذاری نرخ ارز، تامین نرخ‌ها به شکل پراکنده به اعتماد سرمایه گذار ضرر وارد و در نهایت بازار افت می‌کند. ما باید کمک کنیم که پتروشیمی‌ها سرمایه گذاری کنند. 
موضوع دیگر، بحث بازار و اتفاقاتی که در بازار رخ می‌دهد تصمیماتی می‌گیریم. در قانون بازار سرمایه نیز بعضی موارد را پیش بینی کردیم که امیدواریم سریع به صحن برسد. 

در ادامه، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد گفت: با توجه به اینکه مردم رویکرد دولت را در بازار سرمایه دیدند، باید بگویم که سال گذشته بخش خصوصی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از بورس تامین مالی انجام داد، نرخ مالیات را به ۷ درصد کاهش دادیم. امروز اصرار داریم اگر هر سیاستی اعمال شود که بخواهد پیش بینی پذیری را مختل کند، به ضرر اقتصاد ملی است و ما باید منفعت اقتصاد ملی و سرمایه گذاران را ترجیح دهیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
قاتل ها به محل جنایت برگشته اند......همه شما متهم این اوضاع هستید.