بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۱
کد خبر : ۲۷۲۲۴
رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت:شورای رقابت در اظهار نظر نسبت به معامله مخابرات اینقدر معطل نکند. 

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی صبح امروز در حاشیه نشست علمی و تخصصی همایش ارتقای سلامت نظام اداری کشور و مقابله با فساد که به مدت دو روز در سازمان بازرسی کل کشور برگزار می‌شود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سازمان بازرسی کل کشور تلاش جدی و وسیعی را به خصوص در شفاف سازی فعالیت‌های مالی کشور انجام داده‌ایم و در این راستا با دیوان محاسبات تشریک مساعی جدی داریم. 

وی تاکید کرد ما به طور جدی از همه دستگاه‌ها می خواهیم که فعالیت‌های مالی خود را که شامل مناقصه‌ها و مزایده‌ها است از سایت تعریف شده دولت که در معاون برنامه ریزی راهبردی آن نهاد تشکیل شده شکل دهند. 

رییس سازمان بازرسی کل کشور همچنین از حضور این سازمان در پیش از یک سوم فعالیت های دولت در زمینه مناقصه و مزایده‌ها خبر داد و گفت: خوشبختانه امسال میزان تخلف نسبت به سال گذشته کمتر بوده است. 

حجت الاسلام پورمحمدی همچنین در خصوص آخرین وضعیت پرونده معاملات مخابرات گفت: در مورد معامله مخابرات به یک سری موارد ابهام برخورد کردیم و گزارشی تهیه نمودیم اما تصمیم آن با شورای رقابت است البته انتظار داریم شورای رقابت اینقدر معطل نکند زیرا این شورا برای شفاف سازی در فعالیت های مالی است. 

وی تاکید کرد: انتظار داریم تمام تصمیم‌های شورای رقابت علنی و شفاف بوده و منتشر شود یعنی هر تصمیمی که می‌گیرد با ادله آن به طور شفاف اعلام شود تا محیط کسب و کار جامعه شفاف شود . 

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه ممکن است در حوزه‌های امنیتی بخش‌هایی پنهانی نیز تعریف شود اضافه کرد: اما در حوزه کسب و کار حوزه پنهانی را قبول نداریم و ارتباط بر این است که باید شفاف باشد. 

وی با بیان اینکه در اصل 44 قانون اساسی نیز شورای رقابت برای همین منظور وضع شده است تاکید کرد: شورای رقابت برای آن وضع شده که امکان پنهان سازی از بین برود و فعالیت‌ها و معاملات پنهانی صورت نگیرد در نتیجه محیط کسب و کار در یک فضای سالم آزاد و شفاف شکل بگیرد. انتظار این است که شورای رقابت چه درمورد این پرونده و چه مورد پرونده های دیگر جدی و شفاف و کارشناسانه گزارشات خود را اعلام کند تا جامعه در جریان فعالیت‌های اقتصادی به خصوص فعالیت های بزرگ قرار بگیرد. 

رییس سازمان بازرسی کل کشور همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه کدامیک از پرونده کلان اقتصادی که روز گذشته از سوی رییس قوه قضاییه مطرح شده توسط سازمان بازرسی کل کشور تهیه شده است گفت: بله، پرونده‌هایی را ما فرستاده‌ایم و این روند ادامه دارد اما در اطلاع رسانی آنها مبانی قانونی باید رعایت شود بخشی از آن فقط توسط دادگاه‌ها امکان اعلام دارد. 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر