بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
تحلیل تکنیکال
این نماد در ۴ ماه اول سال ۱۴۰۲ کاهش فروش کل ماهانه به نسبت سال گذشته داشته و روند سودآوری این شرکت کاهشی بوده است.
کد خبر : ۲۷۲۳۵۰

بورس‌نیوز:

در بررسی نماد حفارس (حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس) به‌صورت هفتگی و عملکردی، تشکیل الگوی سقف دوقلو و ایجاد خط گردن در محدوده ۱۳۰ تا ۱۴۰ تومان قابل‌مشاهده است، شکست این خط گردن به منزله تأیید الگوی سقف دوقلو و نزول بیشتر در نمودار قیمتی است.

این محدوده قیمتی در تایم فریم هفتگی، کف ابر کومو صعودی را تشکیل داده و از این منظر، حمایت معتبر نمودار می‌باشد، در صورت شکست این حمایت احتمال نزول قیمت تا حمایت ۱۰۰ تومانی وجود دارد. 

تحلیل تکنیکال

نمودار روزانه و حسابی این نماد، روند صعودی بلند مدتی نمودار را نشان می‌دهد که در حال حاضر با کندل‌های سه روز اخیر، شکست این روند صعودی مشاهده می‌شود. درصورتی‌که این شکست ناموفق ظاهر شود و قیمت به بالای روند صعودی باز گردد هدف ۱۷۵ تومان برای این نماد دور از دسترس نیست.

برای بررسی بیشتر در مورد موفق یا ناموفق بودن این شکست می‌توانیم به سراغ نمودار rsi برویم. نمودار rsi در محدوده شکست روند صعودی به منطقه اشباع فروش رسیده است. 

کندل روز‌های آینده برای این نماد، بسیار تعیین‌کننده است و می‌تواند نشان‌دهنده حفظ یا شکست حمایت محدوده ۱۳۰ تا ۱۴۰ تومان باشد. در صورت برگشت نمودار قیمت به بالای روند صعودی شکست، ناموفق تلقی می‌شود و احتمال دستیابی به اهداف بالاتر دور از انتظار نیست.

تحلیل تکنیکال

این نماد در ۴ ماه اول سال ۱۴۰۲ کاهش فروش کل ماهانه به نسبت سال گذشته داشته و روند سودآوری این شرکت کاهشی بوده است.

با بررسی تابلوی این نماد متوجه می‌شویم که پی بر‌ای این نماد بالاتر از پی بر‌ای گروه خود می‌باشد و در روز‌های گذشته فروشنده بسیار قدرتمندتر از خریدار عمل کرده است و این نکات می‌تواند باعث کاهش بیشتر قیمت سهام این نماد باشد.

نجمه نیک طبع، تحلیلگر تکنیکال

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹
عالی .... خدا قوت...