بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
تحلیل تکنیکال
باعث گردید پایه‌های حرکتی نزولی شکل بگیرد که در ادامه با ورود فروشندگان بیشتر به سهم قیمت تا محدوده خط روند صعودی که طی ۴، ۵ ماه گذشته تشکیل شده بود پایین آمده است.
کد خبر : ۲۷۲۸۷۶

بورس‌نیوز:

سهام سیمان آبیک با نماد سآبیک پس از یک رشد خوب که تا محدوده ۲۵۰۰ تومان ادامه داشت حرکت نزولی را طی این مدت اخیر آغاز نموده که می‌خواهیم با نگاهی دقیق‌تر به بررسی و تحلیل آن بپردازیم.

تحلیل تکنیکال

اولین دلیل برای آغاز حرکت نزولی ایجاد یک واگرایی منفی بین نمودار قیمتی و هیستوگرام مکدی است تناقض حرکتی که مانع اصلی برای رشد بیشتر قیمت سهم شد و باعث گردید پایه‌های حرکتی نزولی شکل بگیرد که در ادامه با ورود فروشندگان بیشتر به سهم قیمت تا محدوده خط روند صعودی که طی ۴، ۵ ماه گذشته تشکیل شده بود پایین آمده و نکته حائز اهمیتی که در این مرحله رخ داد شکست خط روند صعودی بود، شکستی که باعث گردید ریزش قیمتی شدت بیشتری بگیرد و حتی محدوده حمایت استاتیک ۲۱۰۰ تومان را هم بشکند محدوده‌ای که حال خود به مقاومت مهمی تبدیل شده که معامله‌گران باید طی روز‌های آتی به آن توجه کنند.

شکست دیگری که می‌تواند برای ما مهم باشد شکست ابر کوموی صعودی است که باعث شده قیمت به زیر ابر کوموی صعودی برود و همین فضای ابر کوموی صعودی بالای سر قیمت خود مانعی برای رشد سهم در کوتاه‌مدت محسوب شود، همچنین ابر آینده در سیستم ایچیموکو ابر نزولی است که خود گواه دیگری بر نزولی بودن حرکات در سهم است.

تحلیل تکنیکال

باتوجه‌به نکات بررسی شده می‌توان این‌گونه برداشت کرد که روند نزولی همچنان ادامه خواهد داشت و تغییر خاصی در ریتم حرکتی آن رخ ندهد و طی هفته‌ها و ماه‌های آینده تا محدوده ۱۷۰۰ تومان کاهش یابد.

سهیلا نقی‌پور، مدیر معاملات برخط کارگزاری

اشتراک گذاری :
ارسال نظر