بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
صندوق‌های جدیدی به بازار سرمایه معرفی می‌کنیم/ کسب بازدهی ۵۰ درصدی صندوق طلای نفیس در ۶ ماه
مدیرعامل شرکت سبدگردان اندیشه صبا گفت: صندوق طلای نفیس جزو بهترین صندوق‌های شرکت سبدگردان اندیشه صبا بوده و در بازه زمانی ۶ ماه بیش از ۵۰ درصد بازدهی را کسب کرده است.
کد خبر : ۲۷۳۵۷۳

هادی قره باغی یامچی، مدیرعامل شرکت سبدگردان اندیشه صبا در گفتگو با بورس نیوز، درخصوص فعالیت سبدگردان اندیشه صبا اظهار کرد: سبدگردان اندیشه صبا حدود دوسال است که فعالیت خود را در حوزه سبدگردانی اختصاصی و مدیریت صندوق‌ها آغاز کرده است. دارایی تحت مدیریت این سبدگردانی حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان و در قالب ۸ صندوق سرمایه گذاری و سبد‌های اختصاصی است. به تازگی صندوق جدیدی به نام صندوق سرمایه گذاری بخشی در صنعت پتروشیمی با نماد "پتروصبا" را پذیره نویسی کردیم که با موفقیت انجام شد.

وی درباره فعالیت ۸ صندوق سرمایه گذاری افزود: سه صندوق با درآمد ثابت داریم. صندوق اندیشه ورزان صبا تامین با نماد "اوستا" که در حوزه ETF و انباشت سودی فعالیت می‌کند، صندوق توسعه تعاون صبا و صندوق دیبا. مجموع دارایی‌های این سه صندوق حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است. 

قره باغی در این باره ادامه داد: صندوق سهامی مشترک صبا، صندوق پتروصبا، صندوق طلای نفیس و صندوق بازارگردانی صباگستر را نیز داریم که از نظر تعداد نماد بزرگترین صندوق بازارگردانی بازار سرمایه است. 

همچنین، در مشاوره سرمایه گذاری، ارزش گذاری و مشاوره برای خرید و فروش را در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت سبدگردان اندیشه صبا درخصوص بازدهی صندوق‌ها بیان کرد: قاعدتا ریسک پذیری افراد و انتخاب در صندوق‌ها متفاوت بوده، اما از نظر بازدهی صندوق‌ها می‌توان به صندوق طلای نفیس اشاره کرد که جزو بهترین صندوق‌ها بوده و در بازه زمانی ۶ ماه بیش از ۵۰ درصد بازدهی را کسب کرده است. درباره صندوق‌های سهامی نیز باید گفت وقتی خودمان را با شاخص مقایسه می‌کنیم با اختلافی معنادار از شاخص بالاتر بوده است. در صندوق‌های با درآمد ثابت نیز همیشه سعی کردیم نرخ رقابتی داشته باشیم تا برای سرمایه گذار جذاب باشد.

وی همچنین، درباره ابزار‌های سرمایه گذاری جدید خاطرنشان کرد: قاعدتا شرکت سبدگردان اندیشه صبا جزو شرکت‌هایی است که دوست دارد تمام ابزار‌های سرمایه گذاری را داشته باشد و در مقابل سرمایه گذاران دست پر باشد. درخصوص اینکه صندوقی صرفا در حوزه مشتقه باشد فعلا برنامه‌ای نداریم، زیرا بازار مشتقه نیازمند توسعه و بزرگتر شدن است. هرچند هرجا صندوق‌ها حضور داشتند باعث شد که حجم معاملات و نیز بازار بهتر و کاراتر شود. در ابزار‌های فعلی ما از ابزار مشتقه استفاده می‌کنی.. ما دوست داریم خودمان ابداع کننده صندوق‌های جدید باشیم و جزو برنامه‌های آتی است که صندوق‌های جدیدی از سوی سبدگردان اندیشه صبا به بازار معرفی شود. 

قره باغی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای شرکت سبدگردان اندیشه صبا توضیح داد: همه کار‌هایی که ما انجام می‌دهیم در حوزه سرمایه گذاری غیرمستقیم است. هر اقدامی که به کار ما وسعت بخشد در برنامه ما وجود دارد.

وی افزود: تنوع بخشی و ایجاد ابزار‌ها و دیگری موضوع زیرساخت است. از یک سایت معمولی برای شرکت در نظر بگیرید تا اینکه مراحل سرمایه گذاری به صورت خودکار انجام شود، از برنامه‌های توسعه‌ای ما خواهد بود.

مدیرعامل شرکت سبدگردان اندیشه صبا گفت: سبد گردان اندیشه صبا از نظر AUM سومین سبدگردان بزرگ کشور است که در اشل مدیران صندوق جزو ۱۰ صندوق اول است. این جایگاه برای ما ارزشمند بوده و برای حفظ آن تلاش می‌کنیم که این مهم از طریق تنوع بخشی ابزار‌ها و زیرساخت‌ها امکانپذیر خواهد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر