بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
تحلیل تکنیکال
اگر سهم بتواند خود را بالای آن تثبیت کند و در بال بالایی به حرکت خود ادامه دهد، احتمال رشد بیشتر است.
کد خبر : ۲۷۴۰۰۰

بورس‌نیوز:

سهم قمرو درون یک الگو مثلث متقارن قرار دارد که شانس شکست آن از بالا و یا از پایین الگو، تقریباً برابر است، در حال حاضر به مقاومت مهمی در محدودة ۹۴۰ الی ۹۷۰ نزدیک می‌شود چرا که هم ناحیه مقاومت استاتیک است و هم اینکه سقف الگو نیز می‌باشد، از طرفی دیگر اگر به اندیکاتور بولینگر باند که روی چارت است دقت کنیم متوجه می‌شویم که کندل از باند خارج شده است.

بر اساس این اندیکاتور هر گاه چنین اتفاقی رخ دهد، کندل‌ها مجدداً به داخل ابر باز خواهند گشت، از طرفی دیگر نکتة مثبت سهم این است که مقاومت میدل بولینگر که خط نارنجی‌رنگ هست با کندل مارابوزو شکسته، اگر سهم بتواند خود را بالای آن تثبیت کند و در بال بالایی به حرکت خود ادامه دهد، احتمال رشد بیشتر است.

تحلیل تکنیکال

بهترین موقعیت در زمان ایجاد مثلث متقارن این است که صبر کنیم تا مشخص شود کندل از بالای الگو با حجم بالا و کندل‌های قوی شکسته شود و بعد تصمیم‌گیری کنیم.

حمایت مهم استاتیک سهم نیز ۸۷۴ می‌باشد، همان که مشخص شده است؛ گارد خطوط اندیکاتور به شیب تندی به سمت بالا دارد که اگر سهم احتمالاً اصلاحی داشته باشد، از این محدوده می‌تواند باز هم به سمت بالا و یا حتی شکستن الگو از سقف حرکت کند.

محدثه روزبهانی، تحلیلگر تکنیکال

اشتراک گذاری :
ارسال نظر