بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
رشد تولید ۳۷ درصدی
مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری پتروشیمی خلیج فارس گفت: در خصوص شرکت‌های تولیدی، در یک سال گذشته ۳۷ درصد نسبت به سال قبل از آن رشد تولید داشتیم.
کد خبر : ۲۷۴۰۳۲

به گزارش بورس نیوز، رشید قانعی، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری پتروشیمی خلیج فارس در مجمع عمومی منتهی به سال مالی ۱۴۰۲/۰۲/۳۱ با اشاره به شرکت‌های تولیدی اظهار کرد: در خصوص شرکت‌های تولیدی، در یک سال گذشته ۳۷ درصد نسبت به سال قبل از آن رشد تولید داشتیم. یعنی مجموع تولید سه شرکت حدود ۳۵۰ هزار تن افزایش یافت و یک میلیون و ۳۰۷ هزار تن رسید که رکورد تولیدات "پترول" را در سال ۱۴۰۱ شکستیم و مطمئن هستیم که این رشد در سال مالی ۱۴۰۲ بهتر خواهد شد.

وی افزود:، زیرا در سال ۱۴۰۱ بسیاری از مشکلات از قبل وجود داشت. حتی در موضوع آب مشکلات اساسی داشتیم. پروژه ZLD را در همان زمانی که وعده داده بودیم، افتتاح کردیم. ۱۳ درصد برای پتروشیمی ایلام بود که به تولید ۴۰۳ هزار تن پروپیلن و پلی اتیلن رسیدیم. مطمئن هستیم در سال ۱۴۰۲ این میزان عالی‌تر خواهد شد. در پتروشیمی ایلام ما مشکلاتی نظیر قطعی گاز در زمستان و برق در تابستان را نداریم، زیرا ما یوتیلیتی‌های لازم را در پتروشیمی ایلام داریم. مشکلات آب هم برطرف شده و در یکی، دو هفته آینده اورهال آن نیز شروع می‌شود و برای تولید با ظرفیت بیش از ۸۰ درصد در این پتروشیمی آماده می‌شویم. در پلی اتیلن سنگین ۱۱ درصد، در اتیلن ۴۰ درصد و PGP پروپیلن گرید شیمیایی ۴۸ درصد افزایش تولید را محقق کردیم. 

قانعی با اشاره به میزان تولید "پترول" بیان کرد: ۶۵ درصد میزان افزایش تولید داشتیم. امسال رکورد ۷۹۰ هزار تن تولید را زدیم و امیدواریم این رکورد در سال جدید شکسته شود. همچنین، میزان افزایش تولید آمونیاک ۴۵ درصد و میزان افزایش تولید اوره ۸۵ درصد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر